پیش بینی بورس امروز ؛ تداوم هیجان عرضه ها

اقتصاد نیوز : اگرچه برای معاملات امروز تداوم هیجان در سمت عرضه‌ها همچنان میتواند پایدار بماند اما انتظارات جدید به دلایلی پیش بینی تعادل در دادوستدهای امروز را هم نوید میدهد.

پیش بینی بورس امروز ؛ تداوم هیجان عرضه ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس، شرایط بازار در چند هفته اخیر تغییر محسوسی نداشته است. نرخ دلار در بازار آزاد و سامانه نیما در یک بازه کوچک در حال نوسان است. قیمت کامودیتی ها در بازارها جهانی با شیب ملایمی رو به بالا در حال حرکت است. در شرایط بنیادی شرکت ها نیز تغییر قابل توجهی رخ نداده است، در واقع از ابتدای سال جاری تا به حال در شرایط فعالیت شرکت‌ها تفاوتی ایجاد نشده است. در نتیجه روند بازار به جریان نقدینگی و جو روانی حاکم بر بازار ارتباط مستقیم دارد. جو روانی ابتدای هفته پتانسیل شکستن سقف 2 میلیون واحدی را داشت، اتفاقی که در روز یکشنبه به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید:

اولین عرضه بورسی املاک کلید خورد + جزئیات

در معاملات روز گذشته از یک سو انتظار افزایش عرضه‌ها و عقبگرد دماسنج بازار بعد از فتح قله تاریخی وجود داشت و از سوی دیگر با قطعی مکرر سامانه‌های معاملاتی، ترس سهامداران بیشتر شده و در نتیجه استراتژی ذخیره سود و نقد کردن سبدسهام مورد استفاده بسیاری از سهامداران قرار گرفت.

امکان فروش برای 30 درصد دیگر از سبد سهام عدالت، به تعویق افتادن عرضه صندوق های ETF دولتی، شایعه خروج برخی نمادهای مهم از این صندوق‌ها، شایعه کاهش دامنه نوسان روزانه سهام و گمانه زنی‌های فراوانی دیگری هم وجود دارند که می تواند به طور موقت سد راه صعود شاخص کل بشود. اما با توجه به اینکه چشم انداز اقتصاد کلان کشور به خصوص روند دلار در ماه های آینده تغییر خاصی ندارد، انتظار داریم با فروکش کردن هیجانات فعلی و مثبت شدن جو روانی حاکم بر بازار، روند صعودی بورس ادامه یابد.

در معاملات روز گذشته صبر بسیاری از سهامداران با اختلالات مکرر هسته معاملات به پایان رسید و ترجیح دادند برای مدتی و تا زمانی که شرایط معاملات بهتر شود، از بازار عقب بنشینند اما در عین حال همچنان و حتی در روزهایی که شاخص کل منفی است، باز هم جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه ادامه دارد. در نتیجه می توان انتظار داشت با کاهش اختلالات هسته معاملات، روند بازار به حالت عادی باز گردد.

در ابتدای معاملات امروز انتظار داریم هیجان عرضه‌هایِ دیروز ادامه داشته باشد و برخی نمادهای لیدر بازار به خصوص خودرویی ها به صف فروش برسند اما در صورت ادامه ورود نقدینگی به بازار، در نیمه دوم معاملات، بازار می تواند به سمت متعادل شدن پیش برود.

این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان