آمریکا هزینه نظامیان خود در سوریه را از طریق سرقت نفت تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: «احمد مرعی» نماینده پارلمان سوریه از عقد معاهده نفتی ایالات متحده آمریکا با شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» انتقاد کرد.

مرعی به روزنامه الوطن سوریه گفت که آمریکا با این قرارداد نفتی قصد دارد با نفت ملت سوریه، تأمین مالی شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود را بر عهده بگیرد.

وی تأکید کرد که واشنگتن همچنین با این قرارداد نفتی در تلاش است که هزینه باقی ماندن نیروهای خود در سوریه را تأمین کند.

این نماینده سوری ادامه داد، نیروهای دموکراتیک، منابع طبیعی سوریه را در قبضه خود دارند؛ زیرا موضعیت جغرافیایی آنان در مناطقی است که میادین نفت سوریه در آن قرار دارد.

المرعی تصریح کرد، بر اساس ماده 14 قانون اساسی، منابع ملی، حق حکومت است که باید آن را مدیریت کرده و از آن در راستای حمایت از شهروندان استفاده کند، ولی امروز نیروهای دموکراتیک، «خود را در برابر ملت سوریه قرار داده است؛ زیرا منابع زیرزمینی آنان را غارت می‌کنند».

وی درباره این توافق تأکید کرد، نیروهای دموکراتیک توهم دارند که به یک حکومت تبدیل شده‌اند و می‌توانند معاهدات بین‌المللی امضا کنند، ولی از نظر حقوق بین‌الملل این گروه حق ندارد هیچ معاهده‌ای با هیچ طرف خارجی داشته باشد؛ زیرا شخصیت حقوقی را برای چنین توافقاتی ندارد.

این نماینده سوری در پایان خاطر نشان کرد، این اقدام آمریکا در واقع ضربه‌ای به حقوق بین‌الملل است و چنین اقدامی به خاطر وضعیت جنگی سوریه است.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از اقدامات غارتگرانه جدید این کشور برای چپاول هر چه بیشتر نفت سوریه خبر داد و گفت که «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان