انتخاب ناظران کمیسیون شوراها برای عضویت در هیات نظارت بر انتخابات شوراها

خبرگزاری فارس: علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 14 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه عصر امروز درباره اولویت‌های کمیسیون‌ شوراها مباحثی مطرح شد.

وی در توضیح بیشتر افزود: اصلاح انتخابات شوراها، اصلاح انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت یکپارچه و جامع شهری که اصلاح قانون ماده 100 شهرداری‌ها هم در این راستا بررسی خواهد شد و همچنین تعیین منابع پایدار در شهرداری‌ها اولویت‌های این کمیسیون تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز همچنین کاندیداهای ناظر و پیشنهادی کمیسیون شوراها جهت حضور در هیأت نظارت مرکزی در انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخاب شدند.

حدادی در همین راستا افزود: در نشست امروز 6 نماینده عضو این کمیسیون و در حقیقت دو برابر نیاز فعلی به هیأت رئیسه جهت تعیین تکلیف و رأی‌گیری در صحن علنی اعلام شد که بایستی نمایندگان به سه نفر از این گزینه‌های پیشنهادی رأی دهند که آنها ناظر مجلس در هیأت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا باشند البته در کنار این سه نفر بایستی دو نفر از کمیسیون اصل 90 هم به عنوان ناظرین این کمیسیون در این هیأت انتخاب شوند.

وی گفت: احتمال اینکه تا روز یکشنبه هفته آینده سه نفر از نمایندگان کمیسیون شوراها به نفع سه نفر دیگر کنار بروند زیاد است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس درباره اسامی 6 گزینه اعلامی کمیسیون شوراها به هیأت رئیسه جهت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: ‌آقایان کاظمی، جوکار، پیرهادی، فرخی و رشیدی و همچنین خانم مقصودی اسامی نمایندگان پیشنهادی این کمیسیون به هیأت رئیسه جهت عضویت در هیأت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا است.

** هیات رئیسه کمیته‌های 6 گانه کمیسیون شوراها نهایی شد

حدادی خاطرنشان کرد: در بخش دیگر نشست عصر این کمیسیون هیأت رئیسه کمیته‌های کمیسیون داخلی کشور و شوراها انتخاب شدند که بر همین اساس ابوترابی، فرخی و صفری رئیس‌، نایب رئیس و دبیر کمیته مدیریت شهری و شهرداری‌ها و همچنین صفری، محمدصالحی و نجابت رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیته شوراهای شهر و روستا انتخاب شدند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: قدرت‌الله حمزه، محمد صالحی و رشیدی رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیته مدیریت بحران و همچنین صباغیان، مقصودی و خسروی رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیته تشکل‌های صنفی و سازمان‌های مردم‌نهاد انتخاب شدند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد:‌رشیدی و خسروی رئیس و نایب رئیس کمیته امنیت داخلی و همچنین علیرضا بیگی، حدادی و بامیری رئیس،‌نایب رئیس و دبیر کمیته آمایش سرزمین و توسعه استان‌‌های کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها انتخاب شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان