پیشگوی مطرح آمریکایی: ترامپ از بایدن شکست می‌خورد

خبرگزاری فارس: «آلن لیچمن» مورخ آمریکایی که سابقه طولانی در زمینه پیشبینی درست نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله انتخابات 2016 دارد، اعلام کرده که دونالد ترامپ در انتخابات امسال شکست می‌خورد.

آلن لیچمن مورخ 73 ساله آمریکایی که طبق گزارش رسانه‌های این کشور از سال 1984 در زمینه پیشبینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانسته درباره برندگان این انتخابات پیشبینی‌های درست انجام دهد، درباره نتیجه انتخابات سوم نوامبر 2020 (13 آبان ماه) اظهارنظر کرده است.

پیشگوی مطرح آمریکایی: ترامپ از بایدن شکست می‌خورد

«آلن لیچمن» مورخ و پیشگوی آمریکایی

به نوشته «هیل»، این پروفسور تاریخ در دانشگاه‌های آمریکا اعلام کرد که او احتمال می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 دونالد ترامپ را شکست دهد.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، «لیچمن یکی از معدود پیشگویانی است که پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 را پیشبینی کرده بود».

این مورخ آمریکایی طی دهه‌های اخیر با بررسی دقیق مسائل انتخاباتی یک مدل و سیستم دارای 13 «مولفه کلیدی» ترسیم کرده و با کمک آن پیشبینی کرده که ایا حزب حاکم در کاخ سفید می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری برنده شود یا خیر.

مولفه‌های کلیدی مد نظر لیچمن دارای مواردی از قبیل شرایط اقتصادی کوتاه مدت و بلندمدت کشور و اینکه آیا نامزد حزب (حاکم و مسلط بر کاخ سفید) رئیس‌جمهور مستقر است، می‌شود.

وی با انتشار یک فایل ویدئویی که روز چهارشنبه (دیروز) روزنامه نیویورک تایمز آن را منتشر کرد، گفت: «مولفه‌های کلیدی پیشبینی می‌کنند که ترامپ کاخ سفید را خوهد باخت».

پایگاه هیل البته در گزارش خود درباره این مورخ نوشت: «لیچمن مدعی است که او در تک تک انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا از سال 1984 به درستی برندگان آن‌ها را پیشبینی کرده است، اما او در انتخابات سال 2000 پیشبینی کرده بود که ال گور معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا برنده می‌شود، اما ال گور تنها توانست رای مردمی را ببرد و جورج بوش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا آرای الکترال را برنده شده بود».

بایدن در هفت مولفه از مجموع 13 مولفه کلیدی مدل لیچمن، از ترامپ برتری دارد و این به معنای برتری او در نتیجه نهایی انتخابات است.

لیچمن از تاثیر گذاری مسائلی از قبیل تلاش‌ها برای سرکوب کردن رای دهندگان آمریکایی و دخالت احتمالی روسیه در انتخابات 2020 آمریکا در نتیجه نهایی تاکید کرد و گفت که «نیرو‌هایی هم خارج از این مولفه‌ها تاثیرگذار هستند».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان