افسر اطلاعاتی سابق شاهزاده سعودی را به تلاش برای قتل وی متهم کرد

افسر اطلاعاتی سابق عربستان سعودی در دادخواستی در آمریکا ادعا کرده که محمد بن سلمان، سعی در قتل وی داشته است.

افسر اطلاعاتی سابق شاهزاده سعودی را به تلاش برای قتل وی متهم کرد

به گزارش اسپوتنیک، سعد الجبری، مقام ارشد اطلاعاتی عربستان سعودی، در دادخواستی در دادگاه ایالات متحده ادعا می کند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، سعی در قتل وی داشته است.

در بیانیه ادعایی ارسال شده در پایگاه داده دادگاه آمده است: " بن سلمان شخصاً تلاش برای ترور غیرقانونی دکتر سعد را ترتیب داد، که تا به امروز ادامه دارد ... او دو فرزند دکتر سعد را گروگان گرفت تا او را به عربستان سعودی بازگرداند و در نهایت گروهی از قاتلها را از طریق اقیانوس اطلس فرستاد تا به طور مستقیم تلاش به قتل دکتر سعید نمایند. "

دادخواست می گوید قاتلان اعزام شده با دو چمدان وسایل پاتولوژیک به کانادا، جایی که الجبری زندگی می کند، رسیدند. این اقدام برای ترور ادعا شده توسط  پلیس کانادا خنثی شد. این حادثه کمتر از دو هفته پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اتفاق افتاد. عربستان سعودی هرگونه دخالت ولیعهد در قتل خاشقجی رد کرده است.

"دادخواست می گوید:" دکتر سعد اطلاعات محرمانه ای در مورد فتنه‌های سیاسی پنهان بن سلمان در دربار، در مورد فساد در معاملات وی و ایجاد تیمی از مزدوران شخصی داشت که متهم بعداً برای ترور جمال خاشقچی استفاده می کرد. "

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان