آمریکا به عربستان نفت فروخت

فارس نوشت: آمریکا در ماه ژوئن ۵۵۰ هزار بشکه نفت خام به عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیا، فرستاد. عربستان یکی از عرضه کنندگان اصلی نفت خام به آمریکاست.

آمریکا به عربستان نفت فروخت

 آمریکا در ماه ژوئن اولین محموله نفت خام خود را پس از برداشته شدن ممنوعیت صادرات در 2015 به عربستان سعودی فرستاد. این محموله همچنین اولین نفت خامی بود که از 2002 فرستاده می‌شد. آمریکا در 2002 یک محموله کوچک نفت خام به عربستان ارسال کرده بود.

اطلاعات اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد این کشور در ماه ژوئن 550 هزار بشکه نفت خام به عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیا، فرستاده است. عربستان همچنین یکی از عرضه کنندگان اصلی نفت خام به آمریکاست.

 طی 40 سال ممنوعیت صادرات نفت آمریکا، عربستان یک بار در 2002 هزار بشکه نفت از این کشور دریافت کرده بود.

 این محموله نفتی که در ژوئن به عربستان فرستاده شد، بخشی از محموله بزرگتری است که به سمت یک مقصد صادراتی دیگر می‌رود.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا از ماه مه 2020، هیچ صادرات نفتی را به عربستان سعودی گزارش نداده است. ولی عربستان سعودی یکی از عرضه کنندگان اصلی نفت خام به آمریکاست و در 2019 پس از کانادا و مکزیک، سومین عرضه کننده بزرگ نفت به این کشور بود.

 واردات نفت آمریکا از عربستان سعودی در ماه مه سال جاری میلادی به بالاترین رقم طی سه سال گذشته یعنی 1.151 میلیون بشکه در روز رسید. متوسط واردات نفت آمریکا از عربستان در ماه‌های قبل در 2020 ، حدود 400 هزار بشکه در روز بود.

 در ماه آوریل، وقتی عربستان و روسیه قرارداد جدید اوپک پلاس را برای کاهش تولید نفت امضا کردند، نفتکش های عربستان سعودی از قبل از نفت خام پر شده و عازم آمریکا شده بودند.
223229

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان