بخاطر واتس آپ: تکه تکه شدن زن تهرانی در شهریار

یک زن تهرانی که با همکاران و دوستان خود از طریق نرم افزار پیام رسان تلگرام و واتس آپ در ارتباط بود، مورد خشم و حسادت همسرش قرار گرفت و به طرز فجیعی به قتل رسید. این چندمین قتل در ایران است که یکی از عوامل بروز آن، پیام رسان های محبوب این روزها است.

بخاطر واتس آپ: تکه تکه شدن زن تهرانی در شهریار

یک زن تهرانی که با همکاران و دوستان خود از طریق نرم افزار پیام رسان تلگرام و واتس آپ در ارتباط بود، مورد خشم و حسادت همسرش قرار گرفت و به طرز فجیعی به قتل رسید. این چندمین قتل در ایران است که یکی از عوامل بروز آن، پیام رسان های محبوب این روزها است.

در ماه های اخیر، کشته شدن فرزند و والدین به دست والدین و فرزندانشان از مشهد تا تهران به گوش می رسد و در دوران کرونایی اقتصاد و فرهنگ ایران، شنیدن این اخبار، نگران کننده است.

از سربریده شدن دختر 14 ساله اهل تالش توسط پدرش تا تکه تکه شدن پدری توسط فرزندش در حمامی در مشهد، روایتی است زیرپوستی از آنچه در نقاط مختلف ایران در آخرین سال های قرن چهاردهم هجری شمسی در حال وقوع است.

تکه تکه شدن جسد مقتول توسط قاتل، این روزها در نقاط مختلف کشور بسیار به گوش می رسد. قاتلانی که برای پنهان کردن راز جنایت های فجیع خود، جسد مقتول را تکه تکه کردن و داخل چمدان یا نایلون گذاشته و آن ها را در بیابان رها می کنند!

داستان جنایت اخیر شهریار استان تهران نیز از همین جنس است. داستان یک مرد است. مرد همسرکش به رسانه ها گفته بود که شب قتل، پسرش با گوشی موبایل مادرش در حال بازی بود که ناگهان متوجه روابط تلگرامی و واتس آپی او با همکاران و دوستانش می شود. مرد همسر کش به خیال آنکه دوستان و همکاران همسرش، از بازگشت او به خانه اش ممانعت میکنند، با زن وارد نزاع می شود.

همسر او نیز با قطعه سنگی، به پاهای مرد همسر کش می زند و این آقا نیز با سیم مفتول، خانم را خفه می کند. سپس جسد خانم را تکه تکه کرده و داخل یک نایلون بزرگ قرار می دهد. جسد تکه تکه شده را به بیابان های اطراف شهریار برده و دفن میکند.

پس از آن قصد خودکشی می کند و از این کار منصرف می شود. با گوشی تلفن همسرش که تکه تکه شده است، به دوستان و همکاران خودش از طریق تلفن همسر تکه تکه شده اش پیامک می زند که به مسافرت خارج از کشور رفته. بعد گوشی را شکسته و 150 میلیون ریال از حساب همسر تکه تکه شده اش بر می دارد و به حساب پسرش واریز می کند.

مرد همسر کش، جسد همسرش را جلوی چشمان پسرش تکه تکه می کرد و پسر نیز از ترس، سکوت کرده بود. مقتول، زنی از مناطق شمالی کشور است. پدرش فوت کرده بود و مادرش در تهران زندگی می کرد. او یک بار از همسرش طلاق گرفته بود. داستان مربوط به سال 1380 است. مرد قاتل، دوباره ازدواج میکند اما دوباره طلاق میگیرد و با زن اول ازدواج میکند!

قتل

تصویر محدوده محل دفن جسد تکه تکه شده زن تهرانی توسط همسرش در بیابان های اطراف شهریار استان تهران

این داستان عجیب و غریب و افتضاح یک زندگی بی سر و ته است که فرجامش، به قتل و جنایت می رسد. مرد همسرکش بابت طلاق همسر دوم، ماهی یک سکه بهار آزادی پرداخت می کرد. مرد همسرکش، کارمند بخش خدمات اداره کل راهداری استان تهران است.

داستان قتل مربوط به اردیبهشت 99 است. از نظر یک جرم شناس، سقوط گفتمان میان زوج ها و طلاق های عاطفی و استفاده بی حد و مرز از شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان که باعث حسادت و شک و تردید میان زوجین می شود، از جمله عللل و عوامل بروز شکست های عشقی و طلاق و گاها بروز جنایت هایی است که روایتش، دردناک است.

ناگفته پیداست که سبک زندگی دیجیتالی، افراد را سطحی بین، ظاهر بین، کم تحمل و درون گرا کرده و این ها وقتی با هم جمع می شوند، تاثیرات بدی روی کیفیت زندگی زوجین می گذارد. سوء ظن هایی که بعضا با اشتباه محاسباتی و تحلیلی، موجب بروز واکنش های سختی از سوی زوج و زوجه شده که بعضا به جنایت هایی باورنکردنی ختم می شود.

یکی از جرم شناس ها گفته بود برای کاهش چنین جرایمی از خانواده‌ها می‌خواهیم در طول روز مدتی گوشی‌های تلفن خود را کنار بگذارند ساعات و زمان بیشتری را برای هم در نظر بگیرند و درباره اختلاف‌نظرها و مشکلات‌شان با هم حرف بزنند. همچنین نسبت به رفتارهای هم سریع واکنش نشان ندهند و تصمیم‌های عجولانه نگیرند که عواقب تلخی به دنبال آن باشد.

جرم شناسی پست مدرن، شاخه ای از جرم شناسی انتقادی معاصر است. دانش جرم شناسی (criminology) دانشی است که جامعه امروز،‌ نیاز زیادی به یافته ها و تحقیقاتش دارد تا جامعه امن تر و سالم تری را بنا کنیم. حقوق کیفری در سنجه جرم شناسی پست مدرن را در این لینک دنبال کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان