ماه‌چهره خلیلی از مختار تا مرضیه

امروز ـ ۱۷ مرداد ماه ـ عرصه نمایش بازیگر جوان دیگری را برای همیشه از دست داد؛ زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی را اغلب به خاطر حضورش در سریال‌های تاریخی از «مختارنامه» و نقش جاریه گرفته تا ایفای نقش مادر بیژن ایرانی در سریال «در چشم باد» به یاد می آوریم

ماه‌چهره خلیلی از مختار تا مرضیه

امروز ـ 17 مرداد ماه ـ عرصه نمایش بازیگر جوان دیگری را برای همیشه از دست داد؛ زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی را اغلب به خاطر حضورش در سریال‌های تاریخی از «مختارنامه» و نقش جاریه گرفته تا ایفای نقش مادر بیژن ایرانی در سریال «در چشم باد» به یاد می آوریم. بازی در سریال «مرضیه» آخرین حضور این هنرمند در قاب تلویزیون بود.
به گزارش ایسنا، حضور در «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری اولین تجربه بازی زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی در یک مجموعه تلویزیونی محسوب می‌شود. او در این سریال نقش جاریه، خواهر ناتنی مختار ثقفی و همسر عمربن سعد را برعهده داشت.
ایفای نقش در سریال تاریخی «در چشم باد» دومین تجربه تلویزیونی زنده یاد خلیلی محسوب می شود. او در این سریال نقش مادر شخصیت اول سریال یعنی بیژن ایرانی با بازی پارسا پیروزفر را برعهده داشت. ماه چهره خلیلی در این سریال ایفای نقش «گلسنا» را از جوانی تا پیری برعهده داشت.
وندی سیمسون (کارمند سفارت انگلیس در ایران)، نقشی بود که زنده یاد ماه چهره خلیلی در سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی ضیاءالدین دری برعهده داشت. این مجموعه تلویزیونی از سال 83 تا 89 ساخته و از شبکه یک سیما پخش شد.
«گذر از رنج‌ها» دیگر سریال تاریخی است که ماه چهره خلیلی در آن حضور داشته است. این درام تلویزیونی به کارگردانی فریدون حسن پور است که در سال 93 خورشیدی در 36 قسمت از شبکه یک سیما پخش شد.
پس از حضور در سریال «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری، سریال «مرضیه» به کاگردانی فلورا سام، آخرین حضور او در یک سریال تلویزیونی محسوب می شود. نقشی که این بار او را با پوششی متفاوت به بینندگان تلویزیون معرفی می کرد.
زنده یاد ماه چهره خلیلی امروز ـ جمعه ـ به دلیل ابتلا به سرطان در کشور انگلیس جان خود را از دست داد.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان