هشدار پزشکان انگلیسی درباره خطر مرگ‌های غیرمستقیم در دوران کرونا

هشدار پزشکانیک مطالعه آماریِ جدید در انگلیس نشان می‌دهد که در دوران قرنطینه خانگی به خاطر شیوع کرونا، برخی از بیماران در پی حمله قلبی به بیمارستان نرفته‌اند و برخی از آنان به همین دلیل جان باخته‌اند.

به گزارش ایسنا، متخصصان با تحلیل اطلاعاتِ پزشکیِ بیش از 50 هزار بیمار که قبل و پس از قرنطینه به حملات قلبی دچار شده بودند و در 99 بیمارستان نظام پزشکی در انگلیس تحت درمان بودند به این نتیجه رسیدند که شمار مرگ‌های بیمارانِ مبتلا به حملات قلبی خفیف‌تر در اولین ماه قرنطینه افزایش داشته است. 

همزمان، شاهد کاهش نرخ مرگ در میان کسانی بوده‌ایم که به مشکلات قلبی جدی‌تری دچار بوده‌اند زیرا بیمارستان‌ها واحد اورژانس بیماری‌های قلب و عروق خود را در طول قرنطینه باز و فعال نگه داشته بودند.

دکتر "جیانهوا وو"، استادیار رشته مطالعات زیستی-آماری در دانشگاه لیدز و نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: در این مطالعات مشخص شد گرچه بیماران به سطوح بالای درمان و مداوا دسترسی داشتند، بسیاری از افراد بیمار موارد اورژانس را نادیده گرفتند و این یکی از عواقب ناخواسته قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کروناست.

"کریس ویتی"، پزشک ارشد دولتِ انگلیس از مرگ‌های «غیرمستقیم» در اثر اختلال در نظام بهداشتیِ این کشور به خاطر ویروس کرونا هشدار داد و مسئولان نظام‌پزشکی از بیماران خواسته‌اند که دریافت خدمات درمانی را به تعویق نیندازند.

بررسی متخصصانِ دانشگاه لیدز مشخص کرد که در پی قرنطینه، تعداد پذیرش بیماران حمله قلبی در بیمارستان‌ها به شدت کاهش یافته است و در مقطعی تقریبا به نصف میزان معمول آن رسیده است. در پایان تحقیق در ماه مه، این آمار کمی افزایش یافت ولی هنوز پایین‌تر از آمارِ قبل از قرنطینه بود.

"کریس گیل"، استاد رشته داروهای قلبی عروقی در دانشگاه لیدز نیز در این باره تاکید کرد: افراد به دلیل نرفتن به بیمارستان در پی حمله قلبی‌شان مخصوصا زمانی که خفیف باشد، جان می‌بازند یا دچار ایست قلبی می‌شوند. افزایش نرخ مرگ در میان افرادی که به خاطر حمله قلبی به بیمارستان می‌روند به احتمال زیاد نشانه‌ای از صعود نرخ مرگ و میر خواهد بود و باید بررسی شود. نظام‌پزشکی اکنون باید آماده ارائه خدمات و مداوای افرادی باشد که در این دوران به بیمارستان رجوع نکرده‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، پروفسور گیل افزود: جریان این نیست که در این دوران افراد دیگر به حمله قلبی دچار نشدند، بلکه این است که تصمیم گرفتند به بیمارستان رجوع نکنند. بدون شک بسیاری از مردم از ترس ابتلا به این ویروس در بیمارستان و برای محافظت از خود در برابر این بیماری یا به خاطر مشکلات سلامتی دیگر از رجوع به بیمارستان خودداری کرده‌اند اما حمله قلبی یک وضعیت پزشکی اضطراری است و اگر افراد از متخصصان کمک نگیرند، ممکن است دچار ایست قلبی شوند و جان خود را از دست بدهند.

جزئیات بیشتر این مطالعه در "ژورنال قلب اروپا - کیفیت مداوا و نتایج بالینی" منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان