پیشنهاد استاندار برای برگزاری بعضی از مراسم سنتی ماه محرم در کرمان؛ ثبت‌نام اینترنتی شود

استاندار کرمان گفت: بعضی از مراسم مذهبی سنتی استان کرمان را که تعداد زیادی از عزاداران شرکت می‌کنند می‌توان با ثبت‌نام اینترنتی برگزار کرد.

پیشنهاد استاندار برای برگزاری بعضی از مراسم سنتی ماه محرم در کرمان؛ ثبت‌نام اینترنتی شود

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : محمدجواد فدائی ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان با بیان اینکه امروز جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و استانداران نیز به‌صورت ویدئوکنفرانسی در این جلسه حضور داشتند اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح اصناف ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مرجع اصلی برنامه‌ها، ستاد ملی کرونا است و در رابطه با برگزاری مراسم محرم نیز منتظر دستورالعمل ستاد ملی کرونا بوده‌ایم گفت: دستورالعمل ملی برگزاری مراسم محرم رسیده و وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه محوریت کار بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است افزود: برنامه‌ریزی برگزاری مراسم مذهبی صرفا در فضای باز و با فاصله حداقل دو متری انجام شود.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل زمان برگزاری مراسم کوتاه شده و استفاده از ماسک الزامی است ادامه داد: 22 گروه نظارتی در استان کرمان داریم که یکی از این گروه‌ها سازمان تبلیغات اسلامی است و باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیئت‌ها نظارت دقیق داشته باشد.

فدائی با بیان اینکه بعضی از مراسم مذهبی در استان که سنتی است و قدمت زیادی دارد و تعداد زیادی از عزاداران هم شرکت می‌کنند را می‌توان با ثبت‌نام اینترنتی به‌صورت جمعیت محدود برگزار کرد گفت: عزاداران از قبل ثبت‌نام کنند و به آنها نوبت داده شود به‌شکلی که در طول دهه محرم در یک روز و در یک ساعت مشخص با کارت ورودی بتواند در این مراسم شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مراسم ماه محرم و صفر قدمت زیادی دارد و همه دوست دارند در این مراسم هر ساله شرکت کنند افزود: از آنجا که هر ده روز امکان حضور یک نفر در این مراسم نیست و تعداد متقاضیان زیاد است از طریق ثبت‌نام اینترنتی و صدور کارت برای عزاداران شرکت در این مراسم نوبت‌دهی شود، مراسم نیز با جمعیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

استاندار کرمان با انتقاد از عدم حضور مدیران در جلسه کارگروه نظارت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: حضور شخص مدیران در جلسه کارگروه نظارت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا الزامی است.

فدائی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید روزانه 200 هزار ماسک در استان کرمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان نیاز روزانه ماسک استان را 400 هزار ماسک برآورد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ماسکی که روزانه در استان کرمان تولید می‌شود به اندازه نیاز استان نیست افزود: بر اساس گزارش سازمان صمت استان نیاز استان کرمان تا حدود سه هفته آینده از 200 هزار ماسک به 350 هزار ماسک خواهد رسید.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان