به بهانه یک قاب خاص از بازی زیبای مشهد

ناب‌ترین احساسات

دنیای‌اقتصاد : اجازه بدهید با گزارشگر منصف تلویزیون مشهد موافق باشیم؛ آنجا که گفت بازی استقلال و شهرخودرو یکی از زیباترین مسابقات عصر کرونا در فوتبال ایران بوده است

 در این میان سپاهان قدرنشناسی کرد و در یک بازی عجیب به نساجی باخت. عجیب از این جهت که شاگردان امیر قلعه‌نویی در این مسابقه چهار بار تیر دروازه رقیب را لرزاندند، اما تور هرگز نلرزید. فولاد اما بعد از امتیازات زیادی که سوزانده بود، این بار در مسابقه معوقه‌اش نفت مسجدسلیمان را برد تا کورس در بالای جدول داغ بماند. برگردیم به مشهد؛ به جایی که ارسلان مطهری یک گل زلاتانی زد و البته این بار گیتارش را به نشانه اعتراض به نیمکت‌نشینی، کوک نکرد. در همین بازی شیخ دیاباته پنالتی مطمئن دیگری نواخت و البته خلعتبری هم یک ایستگاهی شیک و درجه یک زد؛ شبیه گلی که لیگ سیزدهم در پرسپولیس به راه‌آهن زده بود. با این همه اما خاص‌ترین شکار عکاسان از این بازی، مربوط به لحظه‌ای می‌شد که فرهاد مجیدی سر به زمین سایید؛ حالتی شبیه سجده که نشان‌گر اوج هیجان و احساسات یک مربی در کنار زمین است. به این بهانه، چند قاب مشابه و مشهور را در فوتبال ایران مرور کرده‌ایم.

* محمد نوری: سجده شکر او یکی از جنجالی‌ترین قاب‌های تاریخ معاصر فوتبال ایران است. نوری این کار را بعد از پیروزی برابر پیکان انجام داد. آن برد باعث شد روی کاغذ بقای پرسپولیس در لیگ برتر قطعی شود. به این ترتیب کلیدواژه «سجده بقا» به ادبیات فوتبال ایران افزوده شد، اما خود نوری هرگز این مساله را نپذیرفت. کاپیتان پرسپولیس بارها گفته شب قبل از آن بازی خواب دیده به شدت مصدوم خواهد شد و چون این اتفاق رخ نداد، بعد از سوت پایان مسابقه سجده شکر به جا آورد.

* علیرضا منصوریان: روز 24 بهمن 95 بی‌گمان علیرضا منصوریان خوشحال‌ترین مرد ایران بود. او با استقلال 3 بر 2 یکی از پرستاره‌ترین پرسپولیس‌های تاریخ را برد. علیمنصور که سر از پا نمی‌شناخت بعد از پایان مسابقه با پرچم استقلال به زمین آمد و روی آن به خاک افتاد.

* بازیکنان پرسپولیس: یکی از جالب‌ترین قاب‌های به‌جا مانده از دربی رفت لیگ هفدهم، سجده شکر دسته‌جمعی بازیکنان پرسپولیس بود. این اتفاق پس از به‌ثمر رسیدن تنها گل بازی توسط علی علیپور از روی نقطه پنالتی رخ داد.

* حمیدرضا گرشاسبی: بعد از پیروزی پرسپولیس بر السد قطر و صعود تاریخی سرخپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت باشگاه روی چمن آزادی سجده شکر به‌جا آورد. غیر از ارزش‌های فنی آن صعود، فینالیست شدن پرسپولیس چیزی حدود دو میلیون دلار برای باشگاه درآمد به‌دنبال آورد. شاید اگر همین الان به بودجه هر کدام از باشگاه‌های ایرانی دو میلیون دلار اضافه کنید، مدیرعاملش همین‌قدر خوشحال شود!

* یحیی گل‌محمدی: سرمربی اتوکشیده و خونسرد فعلی پرسپولیس هم دوره اول حضورش روی نیمکت این تیم، از این تجربه‌ها داشته است. یحیی بعد از پیروزی پرسپولیس بر داماش در ضربات پنالتی در نیمه‌نهایی جام حذفی در فروردین 92 سجده شکر به‌جا آورد؛ هرچند فینال آن بازی‌ها با شکست خانگی برابر سپاهان برای سرخ‌ها از زهر تلخ‌تر شد.

* فرهاد مجیدی: سجده مجیدی البته بابت شکرگذاری نیست. به نظر می‌رسد این واکنش هیجانی سرمربی استقلال به فرصتی است که مهدی قائدی در دقیقه 93 از دست داد و دو امتیاز حیاتی را از کف آبی‌ها ربود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان