خبرنگاران و رسانه‌های سمنان با افزایش مشارکت عمومی حافظ منابع طبیعی باشند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها با آگاهی بخشی به جامعه در افزایش مشارکت مردمی برای حفاظت از عرصه‌های منابع‌طبیعی کمک کنند.

خبرنگاران و رسانه‌های سمنان با افزایش مشارکت عمومی حافظ منابع طبیعی باشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان جعفر مرادی حقیقی ابراز داشت: رسانه نقشی مهم در آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در جامعه دارد و انتظار می‌رود در این زمینه برای افزایش مشارکت مردمی برای حفاظت از عرصه‌های منابع‌طبیعی بیش از پیش تلاش شود.
وی اضافه کرد: قاچاق تاغ، کندن بوته‌ها، چرای بیش از حد دام در مراتع خسارت‌های زیادی را به طبیعت وارد می‌کند که برای ترمیم طبیعت گاه چندین سال وقت لازم است و در برخی موارد حتی قابل جبران نیست.
وی ادامه داد: فرسایش خاک، از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش سطح سفره های آب‌‎ زیرزمینی، بیابانزایی و فرونشست زمین، تنها گوشه‌ای از آثار نامهربانی و استفاده غیراصولی از طبیعت است و باید استفاده اصولی و درست از طبیعت در جامعه آموزش داده شود.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری مانند احداث بند خاکی، بند سنگ و ملات و کاشت درخت نقشی مهم در کمک به حفظ طبیعت دارد و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در کنار ترویج فرهنگ مشارکت مردمی و اطلاع رسانی با اجرای طرح‌ها به دنبال حفاظت از عرصه های منابع طبیعی است.
مرادی حقیقی تاکید کرد: ارتقای فرهنگی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی ضرورتی مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  گفت: رسانه‌ها به منابع طبیعی نگاه علمی و ریشه‌ای داشته باشند تا بتوان مشارکت مردمی در حفاظت از منابع‌طبیعی را تقویت کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان