خاطره دو دیدار با پرویز فتاح

محمدمهاجری در روزنامه شهرآرا نوشت:تا جایی که خاطرم هست دوبار آقای فتاح را دیده ام. نخست، روزی که در سال ۸۴ مراسم معارفه اش به عنوان وزیر نیرو برگزارشد و او جایگزین منصور بیطرف(وزیر دولت اصلاحات) شد

خاطره دو دیدار با پرویز فتاح

حرفهای فتاح گرچه در ان جلسه به مذاق دولتیهای احمدی نژاد خوش نیامد، اما رگه ای از انصاف داشت.
دومین دیدار همراه با جمع محدودی از اصحاب رسانه در ساختمان مجلل کمیته امداد در منطقه سوهانک تهران (در دوره تصدی ایشان) بود. در سالنی نشسته بودیم که تهران زیر پای مان بود. آقای فتاح از وجود چنان ساختمانی برای کمیته امداد ابراز نارضایتی کرد و از اینکه در آنجا برای کارکنان کمیته امداد،استخر و سالن ورزشی ساخته شده ناراحت بود.

در هردوجلسه ، او را صادق یافتم و برخلاف اصلاح طلبان و اصولگرایانی که این روزها بر او می تازند( و از استثنایی ترین مواردی است که چپ و راست متحد شده اند) او را پوپولیست نیافتم. به شهادت افرادی که با او مانوس هستند،از ساده زیستی و مردمی بودنش هم گزارشهایی دریافت کرده ام.

بعد از اظهارات آقای فتاح( در قامت رئیس بنیادمستضعفان) که برای هر دوجناح سنگین تمام شد، عده ای او را احمدی نژاد ثانی خواندند،برخی او را ساده اندیش و تحت تاثیر دیگران دانستند،گروهی افشاگری هایش را تمجید کردند، و کسانی او را متهم کردند که اطلاعات نصفه و نیمه داده تا اطلاعات مهمتری مکتوم بماند.

به شخصه هیچیک از این حرفها را قبول ندارم. آقای فتاح را کاملا صادق و مخلص میدانم و حرفهایش در تلویزیون را از همین منظر می نگرم. به همین دلیل نیز از آقای فتاح( و نه لزوما از حرفهایش) دفاع می کنم.

در عین حال به این موضوع گواهی می دهم ، در هر دو نشستی که وی را دیده ام، او را رجل سیاسی نیافتم. یعنی با آنکه صادقانه حرف می زند، رگه ای از آینده نگری و دوراندیشی در حرفهایش نیست. شاید مدیرخوبی باشد اما مدبر نیست(به لحاظ سیاسی اش عرض می کنم) به همین دلیل چنین فردی ویژگی های مصرح در قانون اساسی برای سمت ریاست جمهوری را ندارد.  او  اگر نامزد ریاست جمهوری  هم بشود، آن را نتیجه  سادگی و صداقتش می دانم، نه محصول سیاستمداری اش.

کوتاه سخن اینکه فتاح ابدا چهره سیاسی نیست. پیچیدگی های عالم سیاست را هم نمی داند. در هر دو باری که دیدمش بشدت احساساتی یافتمش. بعضی اظهارنظرهای او در سالهای اخیر هم این ویژگی او را به رخ می کشد.

پس، به او احمدی نژاد نگوییم و ناسزاهای سیاسی نثارش نکنیم. او پرویز فتاح است و دوست دارد کاری بکند. اگر به زعم عده ای نقش غضنفر را بازی کرده، اقتضای طبیعتش است.

او، سیاسی نیست. همین!

1717

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان