رونمایی TCL از تلویزیون‌های ۴K جدید؛ فناوری mini-LED و ریفرش ریت ۱۲۰ هرتز

شرکت TCL از تلویزیون‌های ۴K جدید از خانواده‌های سری ۵ و ۶ با ویژگی‌های قابل توجه و قیمت مناسب برای سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد.

رونمایی TCL از تلویزیون‌های 4K جدید؛ فناوری mini-LED و ریفرش ریت 120 هرتز

شرکت TCL از تلویزیون‌های 4K جدید از خانواده‌های سری 5 و 6 با ویژگی‌های قابل توجه و قیمت مناسب برای سال 2020 رونمایی کرد.

تمام محصولات سری 6 از فناوری QLED Mini-LED شرکت TCL برخوردار هستند که حداکثر 240 نقطه برای نوردهی موضعی یا Local Dimming را به ارمغان می‌آورند. این ویژگی سبب می‌شود تا تلویزیون‌های این سری روشنایی بیشتر و کنترل کنتراست بهتری را نسبت به تلویزیون‌های OLED معمولی داشته باشند. علاوه بر این تلویزیون‌های این خانواده از فناوری دالبی ویژن، استاندارد HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های جدید شرکت TCL از سری 6 برای گیمرها هم مناسب هستند و برای اولین بار با استاندارد THX Certified Gaming Mode عرضه می‌شوند. این قابلیت سبب نمایش رنگ‌ها و تصاویر با کیفیت بسیار مطلوب، ارتقای کیفیت تصاویر و تأخیر بسیار کم در انتقال بین محیط‌های تاریک و روشن می‌شود. TCL همچنین در همکاری با THX اشباع رنگ‌ها، روشنایی و درخشندگی را در مد گیم به بالاترین حد رسانده است.

تلویزیون‌های یاد شده همچنین ریفرش ریت متغیر تا حداکثر 120 هرتز و تنظیمات خودکار حالت گیم را ارائه کرده و با کنسول‌های ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 که اواخر 2020 عرضه می‌شوند سازگار خواهند بود.

تلویزیون‌های جدید سری 6 با توجه به اینکه فناوری mini-LED چندان فراگیر نشده از قیمت نسبتاً مناسبی برخوردارند. مدل 55 اینچی این سری 649 دلار قیمت داشته و مدل‌های 65 و 75 اینچی به ترتیب 899 و 1399 دلار قیمت گذاری شده‌اند.

شرکت TCL همچنین از تلویزیون‌های جدید از سری 5 نیز رونمایی کرد که در مقایسه با سری 6 قیمت کمتری دارند. محصولات این خانواده نیز از فناوری QLED و دالبی ویژن برخوردار هستند، اما نوردهی موضعی آنها به حداکثر 80 نقطه کاهش پیدا کرده است. مدل 50 اینچی این سری به قیمت 400 دلار و مدل‌های 55، 65 و 75 اینچی به ترتیب به قیمت 450، 630 و 1100 دلار به بازار عرضه شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان