ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد

مدارگرد «شناسایی مریخ» ناسا حدودا ۱۵ سال پیش در چنین روزهایی زمین را ترک کرد و حالا ناسا به بهانه پانزدهمین سالگرد پرتاب آن گزیده ای از بهترین عکس های مریخ را که توسط این مدارگرد ثبت شده اند منتشر نموده است.

ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی 15 سال اخیر را منتشر کرد

مدارگرد «شناسایی مریخ» ناسا حدودا 15 سال پیش در چنین روزهایی زمین را ترک کرد و حالا ناسا به بهانه پانزدهمین سالگرد پرتاب آن گزیده ای از بهترین عکس های مریخ را که توسط این مدارگرد ثبت شده اند منتشر نموده است.

جالب است بدانید که در مریخ خبری از تناژهای مختلف رنگ آبی نیست با این حال به لطف یک تکنیک پردازش تصویر به نام فالس کالر یا رنگ شبه عکس هایی با رنگ آبی از مریخ ثبت شده اند.

عکس های مریخ

پس از برخورد یک شهاب واره بسیار بزرگ با مریخ این حفره در سطح آن ایجاد شد. این عکس که در سال 2014 توسط ناسا منتشر شد توسط یکی از دوربین های مدارگرد شناسایی مریخ از گودال مذکور گرفته شده است.

قطر این گودال برابر با 30 متر عنوان شده و یکی از چندین حفره بزرگی است که در سطح سیاره سرخ وجود دارد. جالب است بدانید که اتمسفر مریخ بسیار نازک است و شهاب واره ها بدون آنکه بسوزند از آن عبور می کنند.

مدارگرد شناسایی مریخ به سه دوربین مجهز شده:

  • Mars Color Imager که عکس هایی گرد از سوژه ها می گیرد
  • Context Camera که از سطح مریخ عکس های سیاه و سفید می گیرد
  • High-Resolution Imaging Science Experiment یا به اختصار HiRise که از چشم اندازهای مختلف مریخ عکس می گیرد.

این عکس نمایی از یک برج حاوی غبار را روی سطح مریخ نشان می دهد و در سال 2012 توسط دوربین HiRise گرفته شد

طبق برآوردهای دانشمندان ناسا این گردباد غباری بیشتر از 800 متر ارتفاع داشت و می توان آن را هم اندازه با برج خلیفه دبی دانست که بلندترین برج زمین است. در ادامه این مطلب از شما دعوت میکنیم که بقیه این تصاویر را از نظر بگذرانید.

تصویری از زمین و ماه که از سطح مریخ گرفته شده است

تصویر یکی از اقمار ماه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان