طرح توسعه آب و خاکی در ایلام و کرمانشاه

استاندار کرمانشاه: سه طرح بزرگ در کرمانشاه به بهره برداری رسیده‌است.

طرح توسعه آب و خاکی در ایلام و کرمانشاه

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، به گفته استاندار کرمانشاه، ظرف 40 روز گذشته سه طرح بزرگ شامل سد شرف شاه، طرح بزرگ گرمسیری و توسعه آب و خاکی و طرح رونق شهرهای سومار و نفت شهر از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

آقای روحانی نیز در ادامه این جلسه از اقدامات استاندار کرمانشاه در بازسازی واحدهای  مسکونی و تجاری مناطق زلزله زده و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد.

​طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با 150 هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند.

 با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود 900 میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح 50 هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود ضمن اینکه از این میزان، 100 میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

استان کرمانشاه 2.5 میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان 940 هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه بیش از چهار میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان، 34 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان