تاکید سفیر ایران در روسیه به استقبال از واکسن کرونا روسیه

سفیر ایران در مسکو اعلام کرد که جامعه جهانی باید از موفقیت های روسیه در زمینه واکسن کرونا استقبال کند.

تاکید سفیر ایران در روسیه به استقبال از واکسن کرونا روسیه

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالى سفیر ایران در روسیه امروز پنجشنبه گفت: ایران از موفقیت و دستاوردهای روسیه در زمینه تولید واکسن کرونا استقبال می کند و معتقد است جامعه جهانی نیز باید از آن استقبال نماید.

کاظم جلالى در این خصوص به "اسپوتینک" گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری اقدام به انجام پژوهش و تحقیق در خصوص تولید واکسن و این ویروس نمود و یکی از همکاریهایی که از ابتدای شیوع این بیماری بین ایران و روسیه شکل گرفت همکاری در این زمینه بوده و از اینکه روسیه توانسته در این خصوص به موفقیتهایی دست یابد نه تنها ما بلکه معتقدیم جامعه جهانی باید از آن استقبال نماید. جمهوری اسلامی ایران از هر گونه دست آوردی و توسط هر کشوری که منتج به یافتن واکسن و یا داروی رفع این ویروس مرگبار شود استقبال می کند.

پیش از این وزارت بهداشت روسیه در تاریخ 11 اوت اولین واکسن ضد کرونای جهان را با نام «اسپوتنیکV» ثبت کرد. این واکسن توسط انستیتوی علمی تحقیقاتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالئی به طور مشترک با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تهیه شده است. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با شرکایش 4 میلیارد روبل برای تولید واکسن ضد کرونا در روسیه سرمایه گذاری کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان