ماجرای لو رفتن سوالات کنکور ۹۹ صحت دارد؟

روز گذشته جمعی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از دفترچه های کنکور از لو رفتن سوالات کنکور ۹۹ و خرید و فروش آنها در بازار سیاه خبر دادند.

ماجرای لو رفتن سوالات کنکور 99 صحت دارد؟

روز گذشته جمعی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از دفترچه های کنکور از لو رفتن سوالات کنکور 99 و خرید و فروش آنها در بازار سیاه خبر دادند.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشورمان در واکنش به این تصاویر شب گذشته در برنامه گفتگوی خبری شبکه 2 هرگونه شائبه لو رفتن سوالات کنکور 99 را رد کرد. آقای خدایی گفت که سوالات نهایی کنکور معمولا دوم مردادماه چاپ می شوند اما بعضا دیده شده که افرادی از اسفندماه اقدام به فروش سوالات می کنند. این افراد صرفا با تغییر جلب سوالات سال قبل و جابجا کردن سوالات آن مدعی می شوند که به سوالات دسرسی دارند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشورمان همچنین خاطر نشان کرد که جواب اولیه کنکور اوایل مهرماه منتشر می شود و نتیجه نهایی آن از هفته اول آبان ماه جاری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. کدخدایی در ادامه گفت که بعد از کنکور مشخص می شود آیا خبر لو رفتن سوالات کنکور 99 واقعیت دارد یا ساختگی است.

کنکور امسال که چندین بار به خاطر کرونا به تعویق افتاد با حاشیه های بسیاری همراه بود و حالا گفته شده که برخی افراد سودجو با تغییر چهره خود را به جای داوطلبان جا می زنند و در جلسه کنکور شرکت میکنند. این افراد که ظاهرا تصور کرده اند صرفا با پوشیدن ماسک می توانند صورت خود را پنهان کنند به گفته رئیس پلیس فتا با عواقب بدی روبرو می شوند.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا هم در تشریح این موضوع گفت که با نزدیک شدن به ایام کنکور 99 برخی افراد سودجو با طراحی پلتفرم های مجرمانه در فضای مجازی داوطلبان را به خرید سوالات کنکور ترغیب میکنند.
لو رفتن سوالات کنکور 99

تصاویر منتشر شده توسط برخی کاربران از سوالات لو رفته کنکور

به گفته سرهنگ پاشایی تاکنون تعدادی افراد مجرم در استان‌های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت‌ها و کانال های مختلف در بستر شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان