ایتالیا برای چه چیزی تا این اندازه بین گردشگران شهرت پیدا کرده است؟

در بین کشور های اروپایی، ایتالیا سهم عظیمی در دنیای هنر، معماری، مد، اپرا، ادبیات، طراحی، صنعت فیلم سازی، غذا و نوشیدنی، فرهنگ، تاریخ و ... دارد. همین موارد این کشور را بسیار پرطرفدار کرده و سفر به ان به شما پیشنهاد می شود.

برای اولین سفر اروپایی و حتی یک سفر خارجی، بهترین و اولین مقصد پیشنهادی ما به شما، کشور ایتالیا است. مطمئنناً با چند دلیل ساده میشه، شما را قانع کرد که همین الان برای خرید بلیط هواپیما و انجام برنامه ریزی سفر به ایتالیا اقدام کنید.

در بین کشور های اروپایی، ایتالیا  سهم عظیمی در دنیای هنر، معماری، مد، اپرا، ادبیات، طراحی، صنعت فیلم سازی، غذا و نوشیدنی، فرهنگ، تاریخ و ... دارد. همین موارد این کشور را بسیار پرطرفدار کرده و سفر به ان به شما پیشنهاد می شود.

ایتالیا از سال 1871 تاکنون به عنوان یک کشور شناخته میشه، قبل از سال 1871 از سرزمین های جداگانه ای همچون ایالات پاپ، پادشاهی ساردینیا و دوشیای توسکانی تشکیل می شده است.

این کشور با وجود این که قدمت خیلی طولانی نداره و برخی از اون به عنوان کشور نوجوان یاد می کنند، اما تاًثیر بزرگی در صحنه بین المللی ایجاد کرده و به شسرعت تونسته جایگاه ویژه ای هم در اروپا و هم در کل جهان پیدا کنه.

در ادامه با مهم ترین دلایلی که امروزه ایتالیا رو بسیار مشهور و در دنیای گردشگری به مقصدی خاص تبدیل کرده آشنا می شویم. شاید دانستن همین چند دلیل برای انتخاب ایتالیا برای مقصد بعدی سفر شما کافی باشد.

ایتالیا

 

1. شهر رم: در کل دنیا هیچ شهری همانند روم وجود نداره، در حالی که رم کاملا یک شهر مدرن قرن بیست و یکمی می باشد اما از نظر تاریخی، بناها و آثار قدیمی نیز جز اولین های جهان است که همین مسئله این شهر رو برای همه افراد با هر سلیقه ای جذاب کرده.

در این شهر هم می توانید اثاری از 2800 سال قبل را کشف کنید و هم می توانید جدید ترین لباس های برند و جدید ترین تکنولوژی روز را پیدا کنید. تضادی قشنگ که در تعداد کمی از شهر های جهان دیده می شود.

رم تنها شهری است که یک کشور را در خود جای داده است. واتیکان، کوچک ترین کشور جهان در رم قرار دارد.

2. ونیز : ونیز یکی از شهر های عجیب جهان است که کاملا در اب قرار گرفته، و متاسفانه گفته میشه که در اینده ای تقریبا نزدیک کاملا به زیر آب میرود. بنابراین بهتر برای دیدن این شهر عجله کنید.

به گفته گردشگان ونیز تنها شهری است که همه چیز ان شما رو شگفت زده می کند. این شهر با هتل، جاذبه های دیدنی و رستوران های متفاوت توانسته جایگاه ویژه ای در جهان پیدا کنه و باعث جذب مسافران به ایتالیا شود.

3. فلورانس : براساس یک نظرسنجی که از مسافران ایتالیا انجام شده، محبوب ترین شهر این کشور، شهر فلورانس است.

تمامی شهر های این کشور جذابیت و ویژگی خاصی دارند اما اینطور که به نظر می رسد فلورانس با جاذبه های طبیعی، دیدنی و ... توانسته جایگاه اول رو بین تمامی شهر های ایتالیا بدست بیاورد.

4. غذاهای ایتالیایی : بدون شک بخش بزرگی از لذت سفر به ایتالیا غذاهای این کشور است. تقریبا می توان گفت در سفر ایتالیا هیچ تجربه بدی از غذا نخواهید داشت.

ایتالیایی ها افراد مهمان نوازی هستند و اگر شما را برای یک وعده غذایی دعوت کردند، از این فرصت استفاده کنید چرا که غذاهای خانگی ایتالیا نیز مهم ترین بخش شهرت غذاهای این کشور می باشند.

5. جاذبه های ایتالیا : به اندازه ای در ایتالیا جاذبه دیدنی، تاریخی و ... وجود دارد که در هر بار سفر به این کشور چیز جدیدی برای بازدید خواهید داشت. تعداد بسیاری از جاذبه های خاص جهان در این کشور واقع شده است.

به گفته یکی از مسافران این کشور، بیش از نصف جاذبه های اروپا در ایتالیا واقع شده است.

6. هزینه سفر به ایتالیا : در مقایسه با دیگر کشور های توریستی اروپا، ایتالیا کشور ارزان و اقتصادی محسوب می شود. برخلاف تصور اکثر افراد در سفر به این کشور میتونید مبلغ کمتری را هزینه کنید.

7. هنر و مد : در بین ویژگی های این کشور بعد از جاذبه های تاریخی، دنیای مد و هنر قرار دارد. هنر این کشور را در گالری ها و موزه ها، و مد رو در خیابان های معروف و مغازه های بزرگ تمامی برند های به نام جهان دیدن کنید.

سفر به ایتالیا جذابیت و ویژگی بسیاری دارد که هر فردی رو سرگرم و علاقه مند می کنه، بنابراین برای یک سفر دسته جمعی هم می تواند انتخاب کاملا درستی باشد.

محبوب ترین جاذبه های ایتالیا از نظر کاربران سایت تریپ ادوایزر

تریپ ادوایزر یکی از وب سایت های مشهور در زمینه گردشگری و سفر است که به بررسی و معرفی جاذبه ها، ویژگی ها، غذاها و رستوران ها و ... تمامی شهر ها و کشور های می پردازد. البته این بررسی و معرفی همراه با نظرات کاربران این سایت انجام میشه.

حال ما در ادامه برای شما جذاب ترین جاذبه های این کشور که از نظر کاربران سایت tripadvisor باید قبل از بقیه از ان ها بازدید کنید را آورده ایم.

ردیف

جاذبه های ایتالیا

شهر قرارگیری

1

کلیسا سنت پیر

واتیکان، رم

2

کلیسا دومو یا کلیسا جامع میلان

میلان

3

گالری اوفیتزی

فلورانس

4

قصر دوک

ونیز

5

کولوسئوم

رم

6

شهر پمپئی

ناپل

7

برج کج پیزا

پیزا

8

دریاچه کومو

میلان

9

تونل های زیر زمینی ناپل

ناپل

10

موزه مصر شناسی تورین

تورین

11

کلیسا دی سان لوکا

بولونیا

12

موزه هنر پلازو کونته فدریکو

پالرمو

13

کلیسا جامع سانتا ماریا

فلورانس

14

چینکو تره

رم

15

فروم رومی ها

رم

16

کلیسا سنت مارت

ونیز

17

تماشاخانه ورونا

ورونا

18

حمام طبیعی رژینا جیووانا

-

19

کوه اتشفشانی اتنا

جزیره سیسیل

20

محله قدیمی بوکاداس

جنوا

 
جاذبه های گردشگری ایتالیا

چند واقعیت جالبت توجه درباره ایتالیا

  • نام مستعار جمهوری ایتالیا، Bel Pease، به معنی کشور زیبا است.
  • قدمت پایتخت ایتالیا، شهر رم مربوط به 753 سال قبل از میلاد می باشد.
  • در حال حاضر واحد پول این کشور یورو است. اما قبل از سال 2001 لیرای ایتالیایی بوده است.
  • در ایتالیا تنها 2% بی سواد وجود دارد.
  • ایتالیایی ها فقط اسپاگتی ها را با چنگال می خورند.
  • زبان رسمی این کشور ایتالیایی و در برخی مناطق شمالی المانی می باشد.
  • موزارلا، توپهای بزرگ پنیر ایتالیایی از شیر گاومیش تهیه می شوند.
  • ژلاتو نوعی بستنی مخصوص ایتالیایی های می باشد.
  • ماکارانی ایتالیایی در کل دنیا شهرت دارد و بیش از 200 مدل مختلف دارد.
  • پیتزا ها یکی از مهم ترین جاذبه های این کشور است.
  • دولت ایتالیا یک جمهوری دموکراتیک است.
  • غذاهای ایتالیایی شامل: گوشت خوک، گوشت گاو، سیب زمینی، غذاهای دریایی، برنج، ماکارانی و تمامی محصولات گندم و تخم مرغ است.
  • لئوناردو داوینچی هنرمند و دانشمند ایتالیایی بود که ثابت کرد زمین گرد است.
  • تمامی جوانان این کشور در مدرسه یاد می گیرند به زبان انگلیسی، فرانسوی و المانی صحبت کنند.
  • ایتالیایی ها یک زبان عاشقانه دارند که از زبان لاتین گرفته شده است.
  • در جنوب ایتالیا سه آتشفشان فعال وجود دارد.
  • رم، پایتخت این کشور به شهر ابدی شهرت دارد. این کشور با 3.57 میلیون نفر جمعیت بزرگترین شهر ایتالیا می باشد.
  • بلندترین کوه ایتالیا در رشته کوه آلپ قرار دارد که 4807 متر ارتفاع دارد.
  • در شمال ایتالیا، رشته کوه آلپ این کشور را از فرانسه، سوئیس، اتریش و اسووانی جدا می کند.
  • رنگ های پرچم این شامل سبز: امید، سفید: ایمان، قرمز: نیکوکاری، می باشد.
  • ایتالیا تا سال 1946 پادشاهی بوده است.

کی به ایتالیا سفر کنیم؟

از هر کس سوال کنید چه زمانی به ایتالیا سفر کنیم؟ به شما می گوید 6 ماه اول سال به همراه تعطیلات کریسمس بهترین زمان سفر به اروپا می باشد. اما ما می گوییم بستگی به شما دارد که دوست داشته باشید شهر در چه وضعیتی باشد و چه مقدار بودجه برای سفر در نظر گرفتین.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ایتالیا و سفر به این کشور و همچنین شلوغ ترین و گران ترین زمان، ماه می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر است. چرا که تعیطلات تابستان است و همه این چند ماه رو برای سفر به اروپا انتخاب می کنند.

گرما در ماه آگوست و جولای به بیشترین حد می رسه و برای آدم ها گرمایی بدترین زمان سفر و تفریح در ایتالیا است. اگر خلوتی شهر، قیمت پایین بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی https://www.tahagasht.com/hotel/booking را می خواهید، اوایل فصل پاییز و همچنین اواخر فصل بهار زمان مناسب سفر شما است.

البته برای دریافت ویزا شنگن در این دو فصل شاید به مدارک قوی تر احتیاج داشته باشید چرا کهفصل سفر نیست و سفارت این کشور کمی سختگیر تر می شود، به ویژه برای خانواده هایی که با بچه های محصلشان قصد سفر داشته باشند.

ساعات روشنایی و آفتابی ایتالیا در کل سال

ساعات روشنایی ایتالیا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان