چهره روز: آیدین شیخ، حاشیه‌های آقای نوازنده خیابانی

آیدین شیخ یکی از نوازندگان دهه شصتی است که در شبکه های اجتماعی از ایشان به عنوان یکی از چهره های نوازنده عاشق کودکان سیستان و بلوچستان معرفی شده است. آیدین شیخ در سال های اخیر در خیابان سی تیر (فود استریت تهران) شب ها به همراه شماری از نوازندگان، فعالیت داشت.

چهره روز:  آیدین شیخ، حاشیه‌های آقای نوازنده خیابانی

آیدین شیخ یکی از نوازندگان دهه شصتی است که در شبکه های اجتماعی از ایشان به عنوان یکی از چهره های نوازنده عاشق کودکان سیستان و بلوچستان معرفی شده است. آیدین شیخ در سال های اخیر در خیابان سی تیر (فود استریت تهران) شب ها به همراه شماری از نوازندگان، فعالیت داشت.

آیدین شیخ سرپرستی گروهی به نام هوگربند را بر عهده داشت. دف نواز است و خواننده و در 15 تیر ماه سال شصت و سه در تهران متولد شد.

آیدین شیخ در زمینه موسیقی خیابانی فعالیت دارد و ویدیو فعالیت های وی را می توان در هشتگ دف نوازی و موسیقی عرفانی در توییتر دنبال کرد. آیدین شیخ خود را سفیر مهربانی کودکان می داند و منتقدانش، درباره زندگی و فعالیت های او نیز، تجربه های خود را مطرح کرده اند.

تا کنون چند بار اجراهای خیابانی آیدین شیخ به دلیل خوانده ترانه هایی از محسن نامجو و سید مهدی موسوی، متوقف شده است. او گفته بود که قبلا در منطقه ارگ تجریش، فعالیت داشت اما از آن جا به مناطق دیگر تهران می رود و اجراهای خیابانی برای جمع آوری برای کودکان سیستانی دارد. آیدین شیخ از شاگردان کیوان ساکت و محمد رضا لطفی است.

موسیقی او تلفیقی از موسیقی سنتی و مدرن است. او در کارش پشتکار دارد و با وجود چند بار بازداشت در دهه هشتاد و نود شمسی، اولین کنسرت رسمی خود را در زمستان 98 روی صحنه برد.

 

در بیست و هشتم دی ماه سال نود و هشت، کنسرت دنگ دنگ برگزار شد و آیدین شیخ ، روایت خود را از موسیقی خیابان ارائه کرد. آیدین شیخ در کنسرتی که پیش از موج اول کرونا در ایران شکل گرفت، عواید کنسرت خود را به کودکان کپرنشین سیل سیستان و بلوچستان تقدیم کرد. او همواره از مخاطبان و همراهانش خواسته تا به نوازندگان خیابانی، توجه کنند.

موسسه فرهنگی هنری دنگ دنگ کوبان، با هنرمندی آیدین شیخ و شهاب قاسمی و شماری از نوازندگان عرصه موسیقی در تالار اندیشه حوزه هنری تهران در زمستان سال پیش اجرا داشت.

مدیریت گروه دنگ دنگ را همراه آیدین شیخ یعنی الهام پاکروان بر عهده دارد. آیدین شیخ که این روزها حرف و حدیث ها درباره فعالیت های هنری و زندگی خصوصیش زیاد ترند شده است، فعالیت نوازندگی را از موسیقی خیابانی در سال 1383 آغاز کرد و در سال 98 نخستین کنسرت رسمی خود را در تهران روی سن برد.

آیدین شیخ

تصویر یکی از اجراهای موسیقی خیابانی انفرادی آیدین شیخ در یکی از شهرهای ایران. در عکس، تصویر نامه ای که او همواره به همراه دارد را مشاهده میکنید

آیدین شیخ

تصویر پوستر کنسرت آیدین شیخ در تهران 1398

آیدین شیخ

تصویر یکی از توییت هایی که در حمایت از آیدین شیخ و کمک های او به کودکان سیستان و بلوچستان منتشر شده است

او گفته بود که قصد دارد تا تور کنسرت های خود را در سال 99 به شهرستان ها هم ببرد. او گفته بود برای مردمی که پول کنسرت رفتن ندارد، در خیابان اجرا می کند. آیدین شیخ ، نوازنده موسیقی خیابانی بوده و به مدت یک دهه در خیابان های تهران و استانبول و سایر شهرهای ایران و ترکیه، فعالیت داشت.

عواید اجراهای خیابانی خود را با عنوان «سفیر محبت» برای بچه های کپرنشین سیستان و بلوچستان خرج می کند. لوح سفیر محبت، توسط فرماندار استان سیستان و بلوچستان صادر شده است. آیدین شیخ تا کنون با درامدهایش توانسته یک مدرسه 400 نفری شهرستان مسکوتان را بازسازی کند.

 

 

آیدین شیخ ظرف چند سال اخیر بیش از 1400 پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و قریب به 38 هزار دنبال کننده دارد. آیدین شیخ در بیو اینستاگرامش، خود را سفیر محبت و حامی کودکان کپرنشین به کرم سلطان و محبت فرماندار و رئیس آموزش و پرورش استان محروم سیستان و بلوچستان معرفی کرده است.

آیدین شیخ

آیدین شیخ با استایل خاص خود در نخستین کنسرتش در 25 دی ماه 98 درتهران که با حضور استاد بهزاد فراهانی نیز همراه شده بود

آیدین شیخ

از اجراهای خیابانی آیدین شیخ در کنار هم نوازان در یکی از شهرهای ایران در دهه نود شمسی

او از جمله: من خدا را بهتر از تو می شناسم و تو را بهتر از خدا می شناسم در بیو استفاده کرده است. اینستاگرام آیدین شیخ در نشانی: aydin.shykh  در دسترس است.

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان