چین گزارش پنتاگون را رد کرد

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «هوا چون اینگ» امروز چهارشنبه در پکن در جمع خبرنگاران با رد گزارش پنتاگون، اعلام کرد که گزارش اخیر آمریکا علیه چین دروغ است.

پنتاگون روز گذشته با انتشار سندی اعلام کرده بود که انتظار می رود چین حداقل در یک دهه آینده، تعداد کلاهک های هسته ای خود را که در حال حاضر حدود 200 عدد است دو برابر کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنشها میان چین و آمریکا همزمان با تداوم فشارهای واشنگتن بر پکن با هدف وادار کردن چین به پیوستن به معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه افزایش پیدا کرده است.

پنتاگون طی گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا با موضوع وضعیت نظامی چین، عنوان کرد چین در حال حاضر کمی بالاتر از 200 کلاهک هسته‌ای دارد.

این نخستین بار است ارتش آمریکا چنین برآورد عددی را در این خصوص منتشر می‌کند. پیشتر فدراسیون دانشمندان آمریکا برآورد کرده که چین حدود 320 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

پنتاگون در گزارش خود خاطرنشان کرده بود: پیش بینی در خصوص رشد زرادخانه هسته‌ای چین بر مبنای فاکتورهایی همچون وجود مواد کافی نزد پکن برای دوبرابر کردن زرادخانه تسلیحات هسته‌ای خود بدون تولید مواد شکاف‌پذیر جدید انجام گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان