معروف ترین درختچه های آپارتمانی

امروزه گیاهان به یکی از مهمترین بخش‌های دکوراسیون داخلی در انواع مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و

معروف ترین درختچه های آپارتمانی

 

امروزه گیاهان به یکی از مهمترین بخش‌های دکوراسیون داخلی در انواع مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و ... تبدیل شده‌اند. گیاهان نه تنها باعث تصفیه و تازه شدن هوا می‌شوند بلکه طراوت و سرسبزی دلپذیری به محیط می‌بخشند. در این میان درختچه‌های آپارتمانی جایگاه ویژه‌ای دارند. در این نوشتار قصد داریم که شما را با محبوب‌ترین و معروفترین درختچه‌های آپارتمانی و شرایط کلی نگهداری آنها آشنا کنیم تا بتوانید متناسب با سلیقه خود و شرایط محیط مورد نظر نسبت به خرید درختچه آپارتمانی اقدام کنید.

درختچه های آپارتمانی

این گیاهان دوست داشتنی، تداعی کننده درختان بزرگ در باغ‌ها و فضاهای باز هستند و می‌توانند فضای زندگی را به طرزی استثنایی متفاوت، زیبا و دلفریب کنند. از اینرو افراد در خانه های کوچک یا در مجتمع های بزرگ مسکونی به خرید درختچه آپارتمانی می پردازند. درختچه‌های آپارتمانی انواع بسیار متنوعی دارند و شرایط نگهداری آنها بسیار متفاوت است. علاوه بر درختچه ها انواع کاکتوس ها نیز طرفداران زیادی دارند. شما می‌توانید برای محیط های به خرید کاکتوس فکر کنید زیرا روش نگهداری دشواری ندارند. گلفروشی اینترنتی گُل سِتان انواع گل و گیاه آپارتمانی را با قیمت مناسب و دیزاین خاص و زیبا در کوتاهترین زمان برای مشتریان ارسال می‌کند.

 

پاچیرا

پاچیرا از جمله درختچه‌هایی است که در سال‌های اخیر وارد کشور شده است. این گیاه با برگ‌های سبز رنگ و کشیده خود و همچنین ساقه‌هایی که در حین رشد به هم بافته شده‌اند زیبایی خاصی دارد. این گیاه در کشور چین نماد ثروت است و از این رو به آن درخت شانس و یا درخت پول هم می‌گویند. پاچیرا به نور غیرمستقیم و خاک نسبتا مرطوب نیاز دارد و هفته‌ای دو سه بار غبارپاشی می‌تواند به راحتی رطوبت مورد نیاز این گیاه را تامین کند. البته نباید در آب دادن به آن زیاده روی کنید. اگر دوست یا عزیزی دارید که به تازگی خانه خریده و یا کسب و کار تازه‌ای را آغاز کرده است، این درختچه زینتی، یک هدیه لاکچری و زیبا برای او خواهد بود.

 

شفلرا

شفلرا گیاهی بسیار مقاوم و کم توقع است که با برگ‌های سبز یا ابلق پنجه‌ای خود جلوه خاصی دارد. ارتفاع این گیاه می‌تواند به 3 متر نیز برسد و بنابراین یک درختچه نسبتا بزرگ محسوب می‌شود و به دلیل اینکه نیازهای بسیار کمی دارد، به راحتی می‌توان تا چندین سال از آن در خانه مراقبت کرد. این گیاه به نور غیرمستقیم نیاز دارد اما نباید در مکان تاریک قرار بگیرد زیرا در جای کم نور طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد. خاک آن نیز باید همواره مرطوب باشد و به هفته‌ای دو تا سه بار غبارپاشی نیاز دارد. همچنین برگ‌های آن برای حیوانات خانگی سمی است. این گیاه گزینه بسیار مناسبی برای تزیین انواع فضاهای مسکونی و اداری است.

 

 

کاج مطبق
یکی از محبوب‌ترین و زیباترین درختچه های آپارتمانی کاج مطبق است. این گیاه به دلیل برگ‌های سوزنی شکل و طبقه‌ای خود جلوه بی‌نظیر و خیره کننده‌ای دارد. ارتفاع این درختچه در گلدان می‌تواند به 1.5 تا 2 متر برسد. تنها نکته منفی این گیاه شاید نگهداری نسبتا دشوار آن باشد تا جایی که اگر وقت و یا حوصله نگهداری از گیاهان را ندارید بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید. این گیاه به نور غیرمستقیم، هوای خنک و مرطوب و اکسیژن زیاد نیاز دارد. آبیاری نیز هفته‌ای دو بار در تابستان و هفته‌ای یکبار در زمستان کافی است. به علاوه باید هر روز آن را غبار پاشی کنید و یا از روش سنگریزه در زیرگلدانی برای تامین رطوبت موردنیاز آن استفاده کنید. در صورت عدم رسیدگی منظم، این گیاه، به زودی زرد و پژمرده شده و از بین می‌رود.

 

فیکوس بنجامین

از جمله درختچه های آپارتمانی جذاب که به دلیل سایه دوست بودن برای نگهداری در آپارتمان‌های کم نور بسیار مناسب است فیکوس ینجامین است. این گیاه سرسبز و زیبا می‌تواند به خوبی با محیط‌های سرپوشیده سازگار شود و در شرایط مناسب حتی تا 5 متر نیز رشد می‌کند. بهترین شرایط برای نگهداری از این گیاه، مکانی با نور غیرمستقیم است. اگرچه نور کم را نیز می‌تواند تحمل کند اما در نور زیاد رشد بهتری دارد. بعلاوه، به آبیاری متوسط نیاز دارد. مثلا در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان ده روز یکبار می‌توانید به آن آب بدهید.

یوکا

یوکا از جمله گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم است که به رسیدگی چندانی نیز نیاز ندارد. این گیاه با برگ‌های سبز، نوک تیز و خنجر مانند خود زیبایی منحصر به فردی دارد. این گیاه مقاومت بالایی نسبت به خشکسالی دارد و تنها باید هنگامی به آن آب بدهید که خاک آن خشک شده باشد. همچنین به نور زیاد و غیرمستقیم نیاز دارد. اگر یوکا در باغچه کاشته شود می‌تواند گل‌های سفید زنگوله مانندی ایجاد کند اما در گلدان به ندرت گل خواهد داد. از آنجا که نگهداری از این گیاه آسان است می‌توانید آن را به کسانی که فرصت زیادی برای نگهداری از گیاهان ندارند هدیه دهید و یا آن را برای قرار دادن در مکان‌هایی در نظر بگیرید که ممکن است چندان مورد رسیدگی قرار نگیرند.

 

بونسای

یکی از شگفت انگیزترین و زیباترین درختچه‌های زینتی که نگهداری از آن امروزه در بیشتر آپارتمان‌ها بسیار متداول است، بونسای است. بونسای گیاهی بسیار مقاوم است که می‌توان به راحتی از آن در محیط بیرون یا درون خانه نگهداری کرد. این گیاه به فضای بسیار پر نور اما خنک نیاز دارد. بعلاوه، آبیاری مداوم و رطوبت همیشگی را می‌پسندد اما نباید اجازه تجمع آب و رطوبت در خاک گلدان را داد زیرا سبب پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گیاه می‌شود. اگر دوست یا عزیزی دارید که می‌خواهید گیاهی به یاد ماندنی و استثنایی به او هدیه بدهید یکی از بهترین گزینه ها بنسای است که می‌تواند با ظاهر بی نظیرش هر فضایی را دلنشین و زیبا کند.

نخل دم اسبی (لیندا)

نخل دم اسبی یا لیندا همانطور که از نامش پیداست ظاهری شبیه نخل دارد. برگ‌های آن بلند و باریک است که پس از رشد کردن آویزان می‌شوند و با رشد بیشتر برگ‌ها، گیاه جلوه زیباتری به خود می‌گیرد. این گیاه که بومی مناطق گرمسیری و خشک است به سرما بسیار حساس است و شاید این مساله مهمترین نکته در نگهداری از آن باشد. به جز این، لیندا گیاهی کم توقع است و نیازهای بسیار کمی دارد. از جمله مهمترین آنها این است که به نور غیرمستقیم نیاز دارد که می‌تواند از طریق نورهای مصنوعی نیز تامین شود. همچنین این گیاه می‌تواند به خوبی خشکی را تحمل کند بنابراین باید بسیار کم و تقریبا هر دو تا سه هفته یکبار و هنگامی که خاک آن کاملا خشک شد آبیاری شود. در صورتی که شرایط مورد نیاز این گیاه زیبا را فراهم کنید می‌تواند تا دو متر قد بکشد. این نخل دوست داشتنی که جلوه مجنون مانند آن بسیار به دل می نشیند گزینه بسیار مناسبی برای هدیه دادن به دوستان و یا استفاده برای زیباتر کردن دکوراسیون منزل یا محل کار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان