بلایی که خنجر روسیه بر سر نیروی دشمن می آورد

اگر موشک هایپرسونیک "کینژال ("خنجر") روسیه در پاسخ حمله به نیروی مسلح این کشور، به ناو هواپیمابر یک کشورناتویی هجوم ببرد، کل گروه حامل جنگنده های دشمن منهدم می شود.

بلایی که خنجر روسیه بر سر نیروی دشمن می آورد

اسپوتنیک به نقل از پورتال روسی topwar.ru در این خصوص می نویسد.  

نمایندگان شرکت متحده هواپیمایی روسیه اعلام کردند که سیستم موشکی هایپرسونیک "کینژال" Kinzhal قادر است اهداف دشمن را نه تنها در خشکی بلکه در دریا نیز هدف قرار دهد. کارشناسان وضعیتی را شبیه سازی کردند که در آن ناوهای هواپیمابر کشورهای ناتو در صورت تهاجم نظامی ضد روسی از هوا، توسط موشک هایپرسونیک کینژال مورد حمله قرار گرفتند.

شبیه سازی در حکم انتخاب نقطه تماس موشک هایپرسونیک با ناو هواپیمابر با درنظر گرفتن وزن کلاهک جنگی آن موشک  است.

یکی از گزینه های مورد بررسی شامل حمله فرضی به یکی از بزرگترین ناوهای هواپیمابر زمان ما - "جورج  بوش"  متعلق به نیروی دریایی آمریکا است. ظرفیت ناو هواپیمابر آمریکایی 97 هزار تن است و حداکثر طول آن به 333 متر می رسد. خدمه کشتی از 3200 نفر به علاوه تقریبا 2500 نفر پرسنل نیروی هوایی تشکیل شده است. حمله هوایی نظری توسط یک جنگنده روسی میگ -31 انجام شد.

وزن کلاهک Kh-47M2   کینژال - 500  کیلوگرم است. حداکثر سرعت پرواز موشک در مسیر نیز در نظر گرفته می شود: این سرعت حدود 12 ماخ (تقریباً 14.7 هزار کیلومتر در ساعت) است. این رسانه خاطرنشان می کند، حتی اگر ناوهواپیمابری که مورد حمله کینژال قرار گرفت  بخشی از یک گروه ناو هواپیمابرهای تحت پوشش سیستم پدافند موشکی - هوایی باشد، آن ناو هواپیمابر قادر به رهگیری کینژال نخواهد بود - خصوصیات سیستم های دفاع موشکی - هوایی ناوهای آمریکایی اجازه خنثی سازی موشک های هایپرسونیک را نمی دهد.

به گفته کارشناسان، ممکن است موثرترین ضربه نه به اتاق کنترل کشتی بلکه به عرشه ناو هواپیمابر باشد. پس از حمله، ناو هواپیمابر می تواند شناور باشد، اما پتانسیل جنگی آن به صفر مبدل می شود. چنین حمله ای می تواند به شکست حداقل یکی از دو راکتور اتمی  A4W  ساخت  وستینگهاوس منجر شود که ظرفیت کل آن ها 1100 مگاوات است، یعنی این عملیات سبب انفجار راکتورهای هسته ای در جریان کار فعال آنها می شود. در نتیجه،  ضربه یک موشک کینژال می تواند برای نابودی کامل نه تنها یک ناو هواپیمابر جلو، بلکه برای کل گروه ناوها کافی باشد.

کینژال نسخه هواپایه سامانه موشکی تاکتیکی اسکندر است.   ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی به مجلس  فدرال روسیه در مارس 2018 برای اولین بار در باره آن خبر داد. پوتین به سرعت موشک که ده برابر سرعت صوت  است و توانایی مانور آن در کل مسیر پرواز عطف توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری TASS روسیه ، این سلاح برای اولین بار در نوامبر سال گذشته در قطب شمال آزمایش شد، زمانی که یک جنگنده MiG-31K موشکی به سمت هدف زمینی شلیک کرد. به گفته منبع این خبرگزاری، سرعت کینژال به 10 ماخ رسید.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، یک منبع TASS در مجتمع نظامی - صنعتی روسیه گفت که تا پایان امسال بمب افکن های استراتژیک مافوق صوت روسی Tu-160 به موشک های هایپرسونیک کینژال مسلح می شوند. اما وی مشخص نکرد که هواپیماهای Tu-160  یا Tu-160M ​​به روز شده حامل موشک کینژال خواهند بود.

Tu-160M​​، نسخه به روز شده Tu-160 ، یک هواپیمای موشک بر استراتژیک مافوق صوت چند حالته با بال متحرک، برای اولین بار در تاریخ 2 فوریه به هوا رفت. تجهیزات پرواز و ناوبری، مجتمع ارتباطی، سیستم کنترل، رادار و مجموعه مقابله الکترونیکی در هواپیما به روز شده است. این بمب افکن می تواند به 12 موشک کروز استراتژیک مسلح شود.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان