دادگاه کالیفرنیا ممنوعیت دانلود وی‌چت در آمریکا را به حالت تعلیق درآورد

دادگاه بدوی ایالت کالیفرنیای آمریکا تصمیم وزارت بازرگانی این کشور در خصوص حذف برنامه پیام رسان وی‌چت از اپ استورهای ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد.

دادگاه کالیفرنیا ممنوعیت دانلود وی‌چت در آمریکا را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دادگاه بدوی در ایالت کالیفرنیای آمریکا تصمیم وزارت بازرگانی این کشور در خصوص حذف برنامه پیام رسان محبوب WeChat  شرکت چینی Tencent از پلی استور گوگل، اپ استور اپل و سایر شرکت‌های آمریکایی را به حالت تعلیق درآورد.

قاضی لورل بیلر، درخواست کاربران وی‌چت را برای رسیدگی پذیرفت. کاربران خواستار جلوگیری از دستور خزانه داری آمریکا بر اساس اولین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده که آزادی بیان و مطبوعات را تضمین می‌کند، شدند. از نظر قاضی، استدلال‌های مطرح شده در ادعا "به نفع شاکیان (کاربران) است". رویترز تاکید کرد که این تصمیم یک حکم مقدماتی است.

پیش از این وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود که تیک‌تاک و وی‌چت از یکشنبه همین هفته (30 شهریور ماه) از اپ استورهای آمریکایی حذف می‌شوند. بر این اساس، این اپلیکیشن‌ها که محصول شرکت‌های چینی هستند نه تنها دیگر اجازه حضور در پلی استور گوگل و اپ استور اپل را ندارند بلکه کلیه شرکت های آمریکایی نیز از این پس اجازه میزبانی این برنامه ها را نخواهند داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان