امیر آذریان:

قدرت نظامی خود را در نمایشگاه‌ها نشان می‌دهیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: ما پیشرفته‌ترین کشور در بحث رادار در پدافند هوایی هستیم و در مباحث سامانه‌های موشکی، توپخانه و بالگرد‌های ارتش نیز بسیار پیشرفته هستیم

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیر " رضا آذریان" امروز یکشنبه 29 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن عرض تبریک فرارسیدن چهلمین هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: شعار این هفته "ما قوی هستیم" است که من این قوی بودن را به مردم تبریک عرض می‌کنم. پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و همچنین به ثبات رسیدن نظام جمهوری اسلامی، دشمنان کشور به دلیل از بین رفتن منافع خود در منطقه و، چون نمی‌خواستند رژیم پهلوی را از دست دهند، دست به اقداماتی زدند تا نگذارند جمهوری اسلامی به مقصد اصلی خود برسد.

وی با اشاره به تحریک گروهک‌های ضد انقلاب و به وجود آوردن مباحث قومی قبیله‌ای در پنج استان توسط دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: به این ترتیب دشمنان جبهه‌ای را در برابر انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند. جنگ گنبد، جنگ کردستان، ایجاد مشکلاتی در خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه همگی از جمله موقعیت‌هایی بودند که عده‌ای در پی استفاده از آنان بودند تا بتوانند وضعیت کشور را به هم بزنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا ضمن بیان اینکه برای مقابله با این جریانات، کار‌های بزرگی باید انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب، ما در کشور نه ارتش داشتیم و نه بسیج. نیرو‌هایی که در آن زمان وجود داشتند نیرو‌های ارتش بوند. در آن زمان نیرو‌های زمینی ارتش با دستورات امام راحل در برابر ضدانقلاب ایستادگی و از انقلاب حفاظت کردند. دشمنان ما همواره در تمام مراحل شکست خوردند. در حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی‌ها شکست خوردند و در کودتای نظامی در پایگاه نوژه همدان نیز دشمنان ما با شکست مواجه شدند.

آذریان با بیان اینکه صدام از روز 13 فروردین ماه 1358 تجاوزات مرزی خود بر علیه جمهوری اسلامی را شروع کرد، افزود: تا 31 شهریور 1359، تعداد 636 مورد تجاوز مرزی از سوی عراق و شخص صدام به سمت مرز‌های جمهوری اسلامی اتفاق افتاد. صدام اصلا مورد تایید آمریکایی‌ها نبود، اما به دلیل نشان دادن چراغ سبز به آمریکا، آنان به سمت او آمدند. همچنین قبل از شروع رسمی جنگ بین ایران و عراق، در ماه‌های مرداد و شهریور، تجاوزات عراق به مرز‌های ایران 420 مورد افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی اتحاد جماهیر شوروی و استکبار جهانی و همچنین کشور‌های عربی همه به کمک صدام آمدند. صدام با شعار اینکه من سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را می‌گیرم، به ایران حمله کرد. صدام در 26 شهریور 59 قطعنامه 1975 الجزایر را در حضور تمام خبرنگاران پاره کرد و آن را یک قرارداد تحمیلی نامید. این به معنای آماده شدن او برای جنگ با کشوری بود که تازه انقلاب کرده، نیروی نظامی منسجمی ندارد، درگیری‌های داخلی بسیار زیادی دارد و اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی بسیاری نیز در آن وجود دارد. صدام خواست از این فرصت استفاده کند و ضربه‌ای را به نظام جمهوری اسلامی وارد کند و به خواسته خود برسد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرقی نزاجا بیان کرد: صدام با اهداف جدا کردن خوزستان از ایران، تسلط بر رودخانه اروندرود و همچنین سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و تبدیل کردن خود به رهبر جهان عرب، به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد. او به کشور‌های عربی می‌گفت من می‌خواهم با سرنگونی جمهوری اسلامی، به جای ایران تبدیل به ژاندارم منطقه شوم. صدام فردی سلطه طلب، فرصت طلب، قدرت طلب و توسعه طلب بود و تمام کشور‌های عربی به او کمک کردند. در دوران دفاع مقدس و طی جنگ تحمیلی، ما از 38 کشور اسیر گرفتیم. صدام با اهدافی که داشت، حمله نظامی خود به جمهوری اسلامی را در 31 شهریور سال 59 آغاز کرد.

امیر آذریان با اشاره به اینکه صدام در اولین حرکت خود به امید اینکه بتواند نفس نیروی هوایی ما را بگیرد، اقدام به حمله به پایگاه‌های هوایی و فرودگاه‌های ما کرد، گفت:، اما در روز دوم جنگ، با حرکت زیبای تیز پروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با نیروی امداد الهی چنان ضربه‌ای به رژیم عراق وارد شد که در تمام تاریخ دفاع مقدس بی‌نظیر است. صدام فکر نمی‌کرد که جوانان خلبان ما که در آمریکا تعلیم دیده بودند، بتوانند چنین حرکتی انجام بدهند. او فکر نمی‌کرد که این‌جوانان انقلابی، مومن، متعهد، مسئولیت‌پذیر و گوش به فرمان امام اند. این جوانان کسانی بودند که امام برایشان پیام فرستاده و فرمودند مسئله اصلی، جنگ است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال نزاجا با نام بردن از چند عملیاتی که نیروی زمینی ارتش در نخستین روز‌های آغاز جنگ تحمیلی انجام داد، خاطرنشان کرد: همچنین به کمک نیروی هوایی ارتش، همان روز‌های اول هواپیما‌های دشمن را سرنگون شد. برادران سپاه نیز با وجود تمام مشکلاتی که بنی‌صدر برای آنان به وجود آورده بود، در کنار ارتش ایستادند و ارتش نیز علی رغم وجود تمام مشکلاتی که بنی صدر برای آنان هم به وجود آورده بود، به سپاه سلاح داد. مقام معظم رهبری نیز در آن زمان از ارتش پشتیبانی کرد. ارتش و سپاه در کنار یکدیگر یک جبهه بسیار قوی را تشکیل دادند و در مقابل دشمن ایستادند.

امیر آذریان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در خاطرات خود از مجاهدت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس نوشته‌اند، عنوان کرد: تمام کشور‌هایی که به ایران حمله کردند اشتباه کردند، اما باز هم به کمک کردن به صدام ادامه دادند. با وجود مشکلاتی که بنی‌صدر به عنوان فرمانده کل قوا در کشور به وجود آورده بود و اجازه نمی‌داد ارتش و سپاه در کنار یکدیگر باشند، اما پس از عزل او اتفاقات بزرگی در کشورمان رخ داد. آن هم اینکه حضرت امام خود فرمانده کل قوا شدند و اولین عملیات تقریبا کلاسیک و محدود، به اسم حضرت امام انجام شد و نام این عملیات "فرماندهی کل قوا، خمینی روح خدا" بود. این عملیات در شب عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا اتفاق افتاد و برای اولین بار رزمنده‌های ارتش، سپاه و بسیج تعداد 246 اسیر از ارتش عراق گرفتند.


امیر آذریان با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع همچنان باقی است، بیان کرد: دشمنان ما همچنان باقی هستند، آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان دشمن ما هستند، اما در جنگ سرد همیشه شکست خورداند. دشمنان ما در عرصه مسائل سیاسی نیز شکست خورده و تنها هستند. آن کشور‌هایی که در خصوص برجام از آمریکا پیروی نکردند، حالا می‌بینند که ضرر نکرده‌اند. اما باز هم آمریکایی‌ها به این موضوع نرسیده‌اند که وقتی کسی به آنان رای نمی‌دهد، دیگر نباید حرفی برای گفتن داشته باشند. تمام جریاناتی که در منطقه به وجود آمده است و همه هم منجر به شکست شده است، به دلیل اقتدار ناشی از دفاع مقدس و رزمایش‌هایی است که نیرو‌های مسلح همه ساله انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه ما در هر شرایطی باید آمادگی خود را حفظ کنیم، عنوان کرد: درس‌هایی که از دفاع مقدس گرفته‌ایم هم در مباحث سیاسی بوده است و هم در مباحث اقتصادی و نظامی. در آغاز جنگ، سایر کشور‌ها حتی به ما سیم خاردار و باروت هم نمی‌دادند، اما امروز همه سیستم‌های ما بومی است. تمام مباحث زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی ما بومی هستند. ما پیشرفته‌ترین کشور در بحث رادار در پدافند هوایی هستیم و در مباحث سامانه‌های موشکی، توپخانه و بالگرد‌های ارتش نیز بسیار پیشرفته هستیم. بالگرد‌های ما برد بسیار بالایی دارند و توپخانه‌های ما نیز نقطه زن شده‌اند. همه این موفقیت‌ها در حالی به دست آمده اند که هیچ کس به ما هیچ چیز نداده است و تمام این‌ها به برکت دفاع مقدس به دست آمده اند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا خاطر نشان کرد: ما باید قدردان مردم باشیم. مردم ایران اسلامی از روز اول از انقلاب، نیرو‌های مسلح و دفاع مقدس پشتیبانی کرده و همچنان نیز پشتیبانی می‌کنند. ما سربازان نیرو‌های مسلح، فدائیان مردم و گوش به فرمان رهبری هستیم. اگر در این راه افتخار شهادت نیز نصیب ما شد، کار کمی انجام داده‌ایم. در زمان دفاع مقدس نیرو‌های بسیاری از فرودگاه مشهد به مناطق جنگی کشور اعزام می‌شدند که همه آنان از بین مردم بودند. دفاع مقدس و جنگ هشت ساله، ما را در همه ابعاد قوی کرده است و، شاید اگر پشتیبانی مردم نبود، با مشکلاتی که در تمام این سال‌ها برای کشور پیش آمده، ما نمی‌توانستیم به مقصد برسیم.

امیر آذریان گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دین‌داری، آرمان‌خواهی و ایثار و از خودگذشتگی است. حضرت امام فرمودند:" ما در جنگ، ابهت دو ابر قدرت دنیا را شکستیم. " آنان می‌خواستند انقلاب ما را شکست دهند، اما شعله این انقلاب تمام دنیا و به ویژه جهان اسلام را فراگرفت. تمام این‌ها از نتایج دفاع مقدس است. مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود می‌فرمایند: بزرگترین، دردناک‌ترین و فاجعه‌آمیزترین خطری که دشمن برای جمهوری اسلامی به وجود آورد، راه انداختن جنگ تحمیلی بود. در حال حاضر ما وظیفه خود می‌بینیم که با تمام شرایط خاصی که در کشور وجود دارد، از جمله شیوع ویروس منحوس کرونا که تمام دنیا را فراگرفته است، اما نباید هفته دفاع مقدس را فراموش کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است، اظهار کرد: ما امسال نتوانستیم قدرت نظامی خود را در رژه نشان دهیم، اما قدرت نظامی خود را در نمایشگاه‌ها نشان دادیم و در فضای مجازی نیز نشان خواهیم داد. رسانه ملی و اصحاب رسانه بسیار خوب در این زمینه دارند عمل می‌کنند. اگر ما این کار را نکنیم، به کسانی که خون خود را دادند و به ما وصیت کردند مواظب انقلاب باشیم و دست از ولایت فقیه برنداریم، جفا کرده‌ایم. امسال نیز به برکت وجود فرمانده معظم کل قوا، برنامه‌های بسیاری خوبی را ما در سطح کشور داریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قرارگاه شمال شرق کشور ادامه داد: فردا، اولین روز هفته دفاع مقدس، به عنوان اقتدار، ولایت‌مداری و همبستگی ملی نام‌گذاری شده است. فردا برابر ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان بنیاد ارزش‌های دفاع مقدس، مقام معظم رهبری با بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، در تمام نقاط کشور و در محل برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس ارتباط تصویری خواهند داشت. در مشهد مقدس نیز این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی، افتتاح خواهد شد و در خراسان رضوی نیز بیش از 100 هزار رزمنده این ارتباط مستقیم را می‌بینند و از فرمایشات رهبری استفاده می‌کنند. در ارتش نیز در تمام پایگاه‌ها این ویدئو کنفرانس جهت استفاده کارکنان، به نمایش گذاشته خواهد شد. ما امیدواریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید از این نمایشگاه به بالاترین تعداد ممکن برسد.

امیر آذریان همچنین با بیان اینکه روز دوم هفته دفاع مقدس با عنوان جوانان، سربازان و دانش‌پژوهان نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، بیش از دو میلیون و 500 هزار سرباز در مقابل صف‌آرایی استکبار جهانی ایستادند و تعدادی به شهادت رسیدند. به همین مناسبت فردا برنامه‌ای در تمام یگان‌های ارتش و نیرو‌های مسلح، اجرا خواهد شد. اگر جوانان ما در دوران دفاع مقدس جان خود را دادند، امروز نیز جوانانی هستند که برای ما کار‌های بزرگی را انجام می‌دهند که باعث رسیدن ما به خودکفایی شده است و ما قدردان این جوانان هستیم.

وی افزود: برای روز اول مهر، یعنی دومین روز از هفته دفاع مقدس، نیز ما یک رزمایش کمک مومنانه را در سطح استان و شهر مشهد در دستور کار خود داریم و همچنین برنامه ضدعفونی کردن تعدادی از مدارس مشهد نیز انجام خواهد شد. روز سوم هفته دفاع مقدس نیز با عنوان روز تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری نام‌گذاری شده است. روز چهارم این هفته نیز عنوان شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان را به خود اختصاص داده است و برای این روز برنامه‌هایی نظیر عطرافشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان و جانبازان را در دستور کار خود داریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور اضافه کرد: همچنین روز جمعه نیز روز معنویت، خانواده و سلامت عنوان گرفته است و در این روز ما با خانواده‌های تعدادی از رزمندگان دیدار داریم و در نماز جمعه شهرستان‌هایی که از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی نداشته باشند نیز برنامه خواهیم داشت و سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه از فرماندهان ارتش خواهد بود. روز شنبه نیز به عنوان روز رزمندگان، پیشکسوتان و اسوه صبر و مقاومت نام‌گذاری شده است که این روز سالروز عملیات ثامن‌الائمه نیز می‌باشد و ما به این مناسبت، برنامه بسیار ویژه‌ای در محل نمایشگاه بین‌الملل، با حضور حماسه آفرینان این عملیات داریم.

امیر فرمانده آذریان با بیان اینکه روز ششم هفته دفاع مقدس نیز بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکباز ستیزی نام گرفته است، تاکید کرد: ما در بحث دشمن شناسی و استکبار ستیزی، با توجه به اینکه در پادگان‌ها جوانان بسیار زیادی وجود دارند، برای آنان برنامه‌های بسیار ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم. روز آخر هفته دفاع مقدس نیز به عنوان روز فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان نام گذاری شده است. در هفتم مهرماه، روز بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس نیز می‌باشد و در این روز نیز برنانه ویژه‌ای در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین برنامه‌های شب شعر، خاطره‌گویی نیز در پادگان‌ها، منازل سازمانی و اجرای برنامه‌هایی در فضای مجازی برای عموم مردم جامعه پیش‌بینی شده است. همچنین در حرم مطهر نیز در طول هفته دفاع مقدس، هر شب برنامه خاصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن جامع رضوی، بعد از نماز مغرب و عشاء برای تمام نیرو‌های مسلح پیش‌بینی شده است.

فرمانده منطقه‌ای شمال شرق کشور در پایان بار دیگر به اقتدار نظامی کشورمان در منطقه اشاره و عنوان کرد: رزمایشی که کشورمان در چند روز گذشته در آب‌های خلیج فارس انجام داد نیز حاکی از همین موضوع است. ما وظیفه داریم که همواره تمام تدابیر مقام معظم رهبری را اجرا کنیم. ما تمام ترفند‌های دشمن را رصد می‌کنیم و مطمئنیم که دشمنان ما توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را در هیچ شرایطی ندارند چراکه رهبر ما پشتیبان نیرو‌های مسلح است و این نیرو‌ها به همراه مردم، حافظ و حامیان سرزمین علی بن موسی الرضا هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان