ناهید سالیانی، هنرمند مجسمه‌ساز درگذشت

مهر نوشت: سیدمجتبی موسوی از درگذشت ناهید سالیانی، هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز ایرانی خبر داد.

ناهید سالیانی، هنرمند مجسمه‌ساز درگذشت

سیدمجتبی موسوی، هنرمند مجسمه‌ساز و معاون سابق فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، از درگذشت ناهید سالیانی، هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز خبر داد و بیان کرد: «ناهید سالیانی، هنرمند باسابقه مجسمه‌ساز، ظهر امروز 30 شهریور در بیمارستان آراد دارفانی را وداع گفت.»

وی درباره علت درگذشت این هنرمند گفت: «خانم سالیانی هفته پیش در پی حادثه‌ای، دچار شکستگی استخوان دست می‌شود و بعد از دو روز به دکتر مراجعه می‌کند. این شکستگی منجر به عفونت شده وضعیتش وخیم و ریه‌شان نیز دچار عفونت می‌شود، به همین دلیل در آی سی یوی بیمارستان رشت بستری می‌شود. به دلیل وخامت حال‌شان، شب گذشته به بیمارستان آراد در تهران منتقل می‌شود که امروز ظهر 30 شهریورماه در سن 84 سالگی دارفانی را وداع گفت.»

موسوی همچنین اظهار کرد: «این هنرمند پیشکسوت سال‌ها پیش تدریس را رها کرده بود اما همچنان حضور، کلام و رفتارش به ویژه برای جوانان آموزنده بود. عشق به جوانان هنرمند، علاقه وافر به مجسمه‌سازی، امید و انگیزه سرشار و شوق زندگی را همواره در گفتار و رفتارش نمود داشت. او در چندسال اخیر به محل تولدش، بندر انزلی برگشته بود و از معاشرت با هنرمندان گیلان خوشحال بود.»

ناهید سالیانی، هنرمند مجسمه‌ساز متولد 1315 انزلی بود. وی استاد سابق دانشکده هنرهای زیبا، عضو افتخاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، عضو شورای هنری سازمان زیباسازی شهر تهران و داور بسیاری از فراخوان‌ها و رویدادهای مجسمه سازی کشور از جمله دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران و سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران بود.

بر این اساس، آثار ناهید سالیانی عمدتاً در موزه‌ها و مجموعه‌ها نگهداری می‌‎شود اما یک مجسمه شهری از او به یادگار مانده است که در پارک هنرمندان مقابل خانه هنرمندان ایران قرار دارد.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان