بمب افکن استراتژیک آمریکا موفق به انجام ۳۰ ساعت پرواز بی وقفه نشد

بمب افکن استراتژیک ایالات متحده موفق به پرواز بی وقفه بر فراز جمهوری چک نشد.

بمب افکن استراتژیک آمریکا موفق به انجام 30 ساعت پرواز بی وقفه نشد

به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایالات متحده در پراگ گفت، پرواز بمب افکن استراتژیک B-52H Stratofortress آمریکایی که قرار بود برای شرکت در نمایشگاه سالانه روزهای ناتو در استراوا، یک پرواز 30 ساعته بدون توقف از لوئیزیانا به جمهوری چک و بازگشت داشته باشد  به دلایل فنی صورت نگرفت.

برنامه ریزی شده بود که بمب افکن استراتژیک B-52H که توانایی حمل سلاح هسته ای دارد، یک پرواز 30 ساعته بدون توقف از پایگاه هوایی بارکسدیل در ایالت لوئیزیانای آمریکا به حریم هوایی چک و بازگشت داشته باشد.

مأموریت این بمب افکن پشتیبانی از یک تانکر KC-135 Stratotanker از یک پایگاه هوایی در نبراسکا و همچنین چهار جنگنده F-16 از پایگاه های هوایی اروپا بود. در نتیجه، فقط جنگنده های F-16 و یک فروند هواپیمای تانکر KC-135 از یک پایگاه اروپایی در این نمایشگاه هوایی شرکت کردند.

پیش از این، سفارت آمریکا گفته بود که این پرواز "برای نشان دادن عزم و توانایی آمریکا در ارائه پشتیبانی همه جانبه از متحد مهم خود در ناتو، جمهوری چک" صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داد که دو بمب افکن استراتژیک Tu-160 روسیه بیش از 25 ساعت بدون فرود در آبهای بی طرف اقیانوس های قطب شمال و اقیانوس آرام پرواز کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان