شهیدزاده در آستانه روز جهانی بدون خودرو مطرح کرد؛

سایش تایر و لنت ترمز عامل مهم آلودگی هوای پایتخت

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: سایش تایر خودرو‌ها با سطح معابر و لنت ترمز، منبع مهم انتشار ذرات معلق و آلودگی هواست.

سایش تایر و لنت ترمز عامل مهم آلودگی هوای پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شهید زاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه انتشار آلودگی هوای پایتخت نشان می‌دهد که وسایل نقلیه در حال تردد در این کلانشهر سالانه 579 هزار تن آلاینده‌های مختلف را وارد هوا می‌کنند، اظهار کرد: یکی از آلاینده‌ها ذرات معلق است که مقدار انتشار سالانه آن در هوای پایتخت بر اساس آخرین سیاهه انتشار 6 هزار و 338 تن تخمین زده شده است.

او با اشاره به اینکه سایش تایر خودرو‌ها با سطح معابر و لنت ترمز، منبع مهم انتشار ذرات معلق است، گفت: از مجموع ذرات معلق منتشره در هوای تهران به ترتیب سهم کامیون‌ها 15.7 درصد، خودرو‌های سواری 14 درصد و موتورسیکلت‌ها 10 درصد است و سایر ناوگان‌های حمل و نقلی 21 درصد از کل انتشار ذرات معلق تهران سهم دارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه معمولاً میزان انتشار ذرات معلق در هوای تهران در نیمه دوم سال از نیمه اول بیشتر است، تصریح کرد: انجام منظم معاینه فنی در کنار مدیریت و کاهش حجم تردد خودرو‌ها در کاهش میزان انتشار ذرات معلق در هوا موثر است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان