جزییات پرداخت یارانه کالایی به ۶۰ میلیون نفر از اواخر مهر ۹۹

یارانه کالایی یا یارانه کالا از اواخر مهر ماه ۹۹ در اختیار مشمولان طرح یارانه کالایی قرار میگیرد. یارانه کالا در واقع سبد کالایی است که هنوز دولت و مجلس، جزییات آن را علنی نکرده اند. جزییات پرداخت یارانه کالا از اواخر مهر ماه ۹۹ توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام خواهد شد.

جزییات پرداخت یارانه کالایی به 60 میلیون نفر از اواخر مهر 99

یارانه کالایی یا یارانه کالا از اواخر مهر ماه 99 در اختیار مشمولان طرح یارانه کالایی قرار میگیرد. یارانه کالا در واقع سبد کالایی است که هنوز دولت و مجلس، جزییات آن را علنی نکرده اند. جزییات پرداخت یارانه کالا از اواخر مهر ماه 99 توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام خواهد شد.

با توجه به افزایش شدید ارز و به موازات آن افزایش قیمت کالا و خدمات در سال کرونایی و تحریمی 99، شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که زندگی را بر طیف های کثیری از هموطنان سخت کرده است و تخم مرغ شانه ای 38000 تومان و کره 8000 تومانی تنها مشتی نمونه خروار است.

دولت بخاطر کرونا، به 23 میلیون خانوار ایرانی، وام 1 میلیون تومانی پرداخت کرد. در حالی که این رقم در کشور آمریکا، ماهانه بیش از 1600 دلار برای مشمولان آسیب دیده از کرونا بود. دولت در سال 2018 میلادی نیز سبد غذایی را مطرح کرد و نیمی از جامعه سبد حمایت غذایی دریافت کردند که البته با انتقادات زیادی در حوزه تخصیص منابع و توزیع کالا مواجه شد.

یارانه کالایی بر اساس طرح سبد کالا است که مجلس یازدهم که خود را مجلس انقلابی خطاب می کند، در دستور کار دارد تا بخشی از مشکلات و رنج های ملت ایران را در سالهای پایانی قرن پر فراز و نشیب چهاردهم شمسی کم کند.

طرح سبد کالا با پرداخت یارانه نقدی فرق دارد. یارانه نقدی مشمولان همچنان 45 هزار و 500 هزار تومان به صورت ماهانه است که دولت هر ماه به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می کند.

یارانه نقدی با وجود تورم افسار گسیخته در ایران، 12 سال است که ثابت است. قرار است بر اساس یارانه کالایی ، مبلغ 60 هزار تومان کالا به 40 میلیون تن از هموطنان پرداخت شود. همچنین به 20 میلیون هموطن، ماهانه 120 هزار تومان یارانه کالا تعلق خواهد گرفت. طرح تامین کالاهای اساسی اقشار آسیب پذیر پس از تصویب در صحن علنی مجلس به کمیسیون برنامه بودجه ارجاع شده است و باید منتظر تصویب نهایی و تایید در شورای نگهبان به منظور ابلاغ به دولت بود.

در نیمه دوم سال 99 که شمارش معکوس برای پایان عمر 8 ساله دولت تدبیر و امید آغاز شده است، شاهد تورم سنگین خواهیم بود که قیمت کالا و خدمات را افزایش خواهد داد.

یارانه کالا

سایت سازمان هدفمندسازی یارانه ها سازمان برنامه و بودجه که جزییات پرداخت یارانه کالا از مهر 99 را اطلاع رسانی می کند

قرار است در طرح یارانه کالایی 31000 میلیارد تومان از اعتبارات بودجه 99 در اختیار طرح قرار بگیرد. در طرح یارانه کالایی هر خانوار مشمول اگر 4 نفر باشد، اعتباری معادل 240 هزار تومان دریافت می کند. 20 میلیون نفری که ماهانه 120 هزار تومان میگیرند، بایستی منبع درآمدی نداشته باشند که اکثرا تحت تکفل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی هستند.

اگر خانواده 4 نفره تحت تکفل نهادهای ذکر شده باشد، ماهانه حدود 500 هزار تومان یارانه کالا دریافت خواهد کرد. با یارانه کالا افراد مشمول می توانند بر اساس کارت های اعتباری که در نظر گرفته می شود، برنج، گوشت، مرغ و روغن و اقلام اساسی خریداری کنند. شرایط دریافت یارانه کالا و شیوه اقدام برای دریافت یارانه کالا و زمان آغاز طرح یارانه کالا توسط سایت مشخصی بزودی توسط دولت رسانه ای خواهد شد.

برای اطلاع از شرایط و قوانین و مبلغ پرداخت یارانه کالا در اواسط مهرماه به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها در نشانی hadafmandi.ir مراجعه کنید.

اینکه پس از گذشت بیش از 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، یک چهارم جمعیت کشور معادل بیش از 20 میلیون نفر طبق اعلام مسئولان، هیچ گونه درآمدی برای امرار معاش ندارند، موجب تاسف و تامل و تفکر است. توانمندسازی جامعه و توان افزا کردن استعدادهای 31 استان کشور در بستر فناوری، می تواند کشور فقیر اما مملو از ظرفیت های فوق العاده خدادادی و انسانی را به کشوری ثروتمند تبدیل کند که نیازی به تداوم طرح های کوپن و یارانه کالایی نباشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان