واکنش سران عراق به حملات علیه مراکز دیپلماتیک

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری، نخست‌وزیر، رئیس مجلس نمایندگان و رئیس شورای عالی قضایی عراق در نشستی در کاخ نخست‌وزیری این کشور، حملات موشکی به اهداف خارجی و مراکز دیپلماتیک مستقر در عراق را محکوم کردند.

واکنش سران عراق به حملات علیه مراکز دیپلماتیک

 دفتر نخست‌وزیر عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاخ دولت در بغداد میزبان نشست رؤسای جمهوری و دولت و مجلس، شورای عالی قضایی و سران بیشتر جریان‌های سیاسی عراق بود.

این بیانیه افزود که در این نشست گفت وگوهای «صریح و فراگیر» درباره تازه‌ترین تحولات امنیتی و سیاسی در حوزه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد و محور بحث‌ها به طور خاص بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، تضمین آزادی، شفافیت و برگزاری آن بر اساس معیارهای بین‌المللی بود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی قرار است ششم ژوئن 2021 (نیمه خرداد 98) برگزار شود، با وجود این مولفه‌ها و گروه‌های سیاسی عراق هنوز درگیر تهیه قانون جدید انتخابات هستند و اختلافات بسیاری بر سر تعیین حوزه‌های انتخابیه وجود دارد. 

بیانیه دفتر نخست‌وزیری ادامه داد که حاضران همچنین تأکید کردند که مجلس باید هرچه سریع‌تر قانون جدید انتخابات و قانون دادگاه فدرال عراق را تصویب کند.


در این نشست همچنین بر ضرورت اجرای انتخابات از طریق کارت هوشمند رای و نیز اتخاذ تدابیر لازم برای دستیابی همه رأی‌دهندگان در سراسر عراق از جمله آوارگان در اردوگاه‌ها از سوی کمیسیون عالی انتخابات تأکید شد.

حاضران از کمیسیون عالی انتخابات خواستند که کوشش‌های خود برای برگزاری انتخابات پیش‌رو را دوچندان کند و بر اهمیت نقش سازمان ملل متحد در حمایت از کمیسیون عالی و تقویت توانایی‌های آن و نیز نظارت بر انتخابات پارلمانی عراق تأکید کردند.

در این نشست حاضران همچنین همه حملات اخیر به تأسیسات عراقی و خارجی از جمله شلیک راکت به سوی مراکز و هیات‌های دیپلماتیک رسمی و منازل شهروندان بی‌گناه را به شدت محکوم کرده و این حملات را از سوی هر کسی که باشد، تعرض آشکار به حاکمیت سرزمینی و منافع ملی عراق دانستند.

311311
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان