تصمیم جدید دولت هند در هنگامه جولان کرونا

فرانس ۲۴ اعلام کرد در حالی که ویروس کرونا در هند به شکلی فعالانه گسترش می‌یابد، دولت این کشور تصمیم گرفت به محدودیت‌ها پایان دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از فرانس 24‏، به رغم گسترش شدید ویروس کرونا در هند، دولت این کشور با هدف به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد، مقررات قرنطینه را یکی پس از دیگری لغو کرده و امروز در‌های تاج محل را به روی بازدیدکنندگان باز کرد.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: ویروس کرونا در هند به شکلی فعالانه گسترش می‌یابد. در این کشور هر روز 100 هزار مبتلای جدید شناسایی می‌شود. به رغم این گسترش، دولت به حرکت در آوردن چرخ‌های اقتصاد را در دستور کار خود قرار داده است. دولت هند تصمیم گرفت به محدودیت‌ها پایان دهد و پرواز‌های داخلی را از سربگیرد. فعالیت قطارها، بازار‌ها و رستوران‌ها نیز آغاز شد. در‌های تاج محل پس از شش ماه به روی بازدیدکنندگان باز شد.

گزارشگر این شبکه گفت: تاج محل یکی از عجایب هفتگانه جهان است. تاج محل آرامگاهی است که درهایش را از امروز دوشنبه به روی بازدید کنندگان باز کرد. این مکان به دلیل ویروس کرونا از 17 ماه مارس تعطیل شد.

شایلندرا سنگار، پزشکی که برای بازدید به تاج محل رفته بود گفت:​ من فکر می‌کنم اگر افراد مراقبت‌های لازم را به عمل بیاوروند، اگر از ماسک و مایع ضد عفونی کننده استفاده کرده و به توصیه‌های فاصله گذاری اجتماعی عمل کنند، خطری وجود نداشته باشد.

گزارشگر ادامه داد:​ بازگشایی تاج محل با مقررات سختگیرانه‌ای انجام گرفته است: اندازه گیری دمای بدن حین ورود، ممنوعیت لمس هر جایی از ساختمان و تعیین سقف 5 هزار بازدیدکننده در روز. این در حالی است که تعداد بازدیدکنندگان در روز‌های عادی 20 هزار نفر بود.

واسانت سوارنکار مسئول بنا‌های تاریخی اگرا Agra هم گفت:​ فقط افرادی که نشانه‌های بیماری نداشته باشند، می‌تو انند وارد این مکان شوند. کسانی که ماسک نداشته باشند نیز نمی‌توانند وارد شوند. ضدعفونی دست‌ها نیز الزامی است. تاج محل دو بار در روز ضدعفونی می‌شود و اگر لازم باشد، این کار سه بار در روز انجام می‌گیرد.

گزارشگر فرانس 24 در ادامه افزود: به رغم افزایش نرخ سرایت ویروس در هند، دولت محدودیت‌های مرتبط با کووید-19 را لغو می‌کند. رستوران‌ها و بازار‌ها باز شده اند. خطوط ریلی داخلی و پرواز‌های داخلی نیز فعالیت‌های شان را از سرگرفته اند. قرنطینه در هند که از پایان ماه مارس آغاز شد، از ماه ژوئن به طور مرحله‌ای لغو می‌شود. اعمال مقررات قرنطینه ده‌ها میلیون هندی را از درآمد‌های شان محروم کرده است.

شاکتی سینگ عکاس فعال در تاج محل گفت: من از این که دولت تاج محل را باز کرده است، خیلی خوشحالم. زمانی که تاج محل تعطیل است، عده زیادی از عکساسان بیکار می‌شوند.

گزارشگر همچنین افزود: تاج محل پیش از گسترش ویروس کووید-19 سالانه پذیرای 7 میلیون و 300 هزار بازدید کننده بود. یک امپراتور مغول در قرن هفدهم تاج محل را به یاد همسرش بناکرد. تاج محل یکی از شاهکار‌های هندی - اسلامی قلمداد می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان