سکه از قیمت ذاتی فاصله نجومی گرفت

شمارش معکوس برای انفجار حباب سکه

اقتصاد نیوز : سکه به نظر بال‌هایش برای پرواز دچار عیب شده و هر لحظه می‌تواند سقوطش رقم بخورد.

شمارش معکوس برای انفجار حباب سکه

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز بهای هر اونس طلا، در ساعاتی به زیر کانال 1900 دلاری نیز سقوط کرد(جزئیات)، با این حال سکه داخلی اعتنای چندانی به روند اونس نکرد. این در حالی است که بسیاری از سکه‌بازان روی بازگشت طلای جهانی به کانال 2 هزار دلار حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، اما با اینکه اکنون بازار طلا از انتظار آنها فاصله قابل توجهی گرفته، سعی در کم اهمیت جلوه دادن حرکت اونس دارند. 

البته امروز صبح سکه برای ساعتی به زیر کانال 13 میلیون تومان افول کرد، دلیلش هم به نظر این بود که دلار چندان باب میل سکه‌بازان حرکت نکرد و به کف کانال 27 هزار تومان رسیده بود. با اینحال بازگشت دلار به نزدیکی 27,200 تومان، بار دیگر خرید سکه را افزایش داد تا آنها تصور کنند در تخمین دلار انتظاری، دچار اشتباه نشده‌اند.

البته سکه 13 میلیون تومانی نه با اونس طلا سنخیتی دارد نه با نرخ دلار در محدوده فعلی. با توجه به اینکه بهای هر اونس طلا در مرز 1900 دلار قرار دارد، سکه دل به دلار 29 هزار تومانی بسته است. البته اگر هم دلار به چنین سطوحی نفوذ کند، بعید نیست که سکه نیز ارقام بالاتری را در کوتاه‌مدت لمس کند.

حداقل دیروز روند بازار جهانی ثابت کرد که سکه داخلی، فعلا اهمیتی به روند بازار جهانی نمی‌دهد. اگر برای سکه، روند اونس اهمیت داشت، روند دیروز اونس حداقل باید باعث افت 400 هزار تومانی سکه داخلی می‌شد. اما چنین اتفاقی رخ نداد. با این حساب می‌توان گفت که سکه بیشتر بر انتظارات داخلی سوار شده و منتظر اتفاقات جدید در بازار ارز است. با این حال، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال، دلار را در ایستگاه پایانی صعود می‌بینند و منتظر پایین آمدن آن از ارتفاع هستند، حال اینکه این کاهش ارتفاع با سرعت انجام گیرد یا به تدریج، قطعیتی وجود ندارد. سکه در حال حاضر امیدش به اونس از دست رفته است و تنها به روند ارز امید دارد، اگر این امید نیز رنگ ببازد، شمارش معکوس برای انفجار حباب آغاز خواهد شد؛ حبابی که قطرش به یک میلیون تومان نزدیک شده است.  

این مطلب برایم مفید است
45 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان