آغاز ثبت‌نام، حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

ایرنا نوشت: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز فرآیند ثبت نام، حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به صورت آنلاین خبر داد.

آغاز ثبت‌نام، حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

 محمود مرتضایی فرد افزود: ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان مشترک این صندوق از امروز (سه شنبه) به مدت 6 ماه و به صورت اینترنتی آغاز شد.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام بیمه تکمیلی تا پایان سال 99 و به مدت 6 ماه فعال خواهد بود، گفت: با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا و برای رفاه حال بازنشستگان و موظفان  و کاهش مراجعه حضوری به مراکز خدماتی، سامانه ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی به صورت آنلاین طراحی شده که در سایت صندوق به نشانی cspf.ir قابل دسترس است.

مرتضایی فرد تصریح کرد: بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی برای حذف و اضافه این خدمت یا افراد تحت پوشش می توانند به سامانه «ثبت نام بیمه تکمیلی» به نشانی cspf.ir مراجعه و به صورت اینترنتی با وارد کردن مشخصات خود شامل شماره دفترکل، کد ملی و شماره حساب بازنشستگی نسبت به حذف و اضافه اقدام کنند.

وی ادامه داد: بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری که تاکنون تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان نبودند نیز می توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام اینترنتی از این خدمت بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: سرانه بیمه تکمیلی برای هر نفر 140 هزار تومان تعیین شده که سهم بازنشستگان همانند گذشته برای هر نفر 30 هزار تومان است و بقیه نیز توسط دولت و صندوق بازنشستگی تامین می شود.

شرایط بیمه شدگان به شرح زیر است:
بیمه شدگان اصلی: بازنشستگان و ازکارافتادگان و وراث وظیفه بگیر مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که دارای شماره دفترکل و دفترچه بیمه پایه باشند.

افراد تحت تکفل: افرادی که دارای دفترچه بیمه پایه بوده و واجد شرایط به شرح ذیل باشند.
الف- همسر یا همسران دائمی
ب- فرزندان ذکور در صورت نداشتن شغل، حداکثر تا پایان سن 22 سالگی (در مورد دانشجویان با ارائه 25 گواهی اشتغال به تحصیل تا پایان سن 25 سالگی)
پ- فرزندان اناث به شرط نداشتن همسر و شغل
تبصره- فرزندان ذکور و اناث که در طول مدت قرارداد شرایط پوشش بیمه ای را از دست می دهند در صورت پرداخت حق بیمه تا خاتمه قرارداد، پوشش بیمه ای آنان بلامانع است
ت- فرزندان ازکارافتاده کلی یا معلول ذهنی یا جسمی (بدون لحاظ شروط بندهای ب و پ) با ارائه کارت بهزیستی مبنی بر معلولیت شدید یا گواهی معتبر از پزشکی قانونی یا کمیسیون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر از کارافتادگی کلی
ث- نوادگانی که پدرشان در قید حیات نبوده و قانونا تحت تکفل بیمه شده اصلی باشند (با رعایت شروط بندهای (ب و پ) و همچنین نوادگان تحت تکفل از کار افتاده کلی یا معلول ذهنی یا جسمی (بدون لحاظ شرایط بندهای ب و پ) با ارائه کارت بهزیستی (معلولیت شدید) یا گواهی معتبر از پزشکی قانونی.
ج-شوهر معلول و از کار افتاده کلی و همچنین فرزندان بازنشستگان اناث فاقد همسر با ارائه مدارک مستند از سوی مراجع ذیصلاح مبنی بر تحت تکفل بودن شوهر یا فرزند.
ح-پدر و مادر بازنشستگان و از کارافتادگان (زن و مرد) با ارائه مدارک مثبته از مراجع ذیصلاح مبنی بر تحت تکفل بودن.

235232
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان