ترامپ محدودیت های جدیدی را علیه کوبا اعمال کرد

رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ تحریم‌ها و محدودیت‌های جدیدی را علیه کوبا وضع کرد.

ترامپ محدودیت های جدیدی را علیه کوبا اعمال کرد

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا محدودیت های جدیدی را در مورد کوبا از جمله ممنوعیت ورود شهروندان آمریکایی به ساختمان های متعلق به مقامات دولت کوبا و همچنین محدودیت واردات تنباکو و الکل کوبا را تعیین کرد. وی در این مورد در کاخ سفید در مراسمی به احترام کهنه سربازان عملیات خلیج خوک‌ها اعلام کرد.

ترامپ گفت: "امروز، به عنوان بخشی از مبارزه مداوم ما علیه کمونیسم، من اعلام می کنم که وزارت خزانه داری توقف شهروندان آمریکا در قلمرو متعلق به دولت کوبا را در سفرهای خود ممنوع می کند."

وی اعلام کرد که دولت وی همچنین محدودیت های واردات الکل و دخانیات کوبایی را افزایش می دهد.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: " آمریکا تحریم ها علیه کوبا را لغو نخواهد کرد تا زمانی که همه زندانیان سیاسی آزاد نشوند، تا به آزادی بیان و اجتماعات احترام نگذارند، تا قانونی شدن همه احزاب سیاسی و برنامه ریزی انتخابات آزاد."

پس از پیروزی در انتخابات، ترامپ سیاست ایالات متحده در قبال کوبا را تغییر داد و روندی را که اوباما برای عادی سازی روابط دو کشور آغاز کرده بود، تغییر داد.

ایالات متحده در پاسخ به ملی شدن دارایی های آمریکایی ها در این جزیره، روابط دیپلماتیک خود را با کوبا در سال 1961 قطع کرد. پس از آن، واشنگتن از اعمال تحریم تجاری و اقتصادی علیه این کشور خبر داد. از سال 1992، کوبا سالانه پیش نویس قطعنامه ای را درباره ضرورت رفع تحریم آمریکا به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می کند. اکثریت قاطع اعضای سازمان جهانی به طور قطع به حمایت از این سند رأی می دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان