روسیه: نوویچک هرگز در اتحاد جماهیر شوروی و روسیه ایجاد نشده است

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که نوویچوک هرگز در اتحاد جماهیر شوروی و روسیه توسعه نیافته است.

روسیه: نوویچک هرگز در اتحاد جماهیر شوروی و روسیه ایجاد نشده است

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که موضع روسیه مبنی بر اینکه این کشور هرگز عامل جنگ شیمیایی نوویچوک را توسعه نداده است، نیازی به اظهار نظر ندارد.

در نشست خبری، از زاخاروا خواسته شد تا درمورد اینکه آیا درست است که فدراسیون روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی هرگز نوویچوک را ایجاد و تولید نکرده اند، یا این ماده وجود داشته است اما به نام دیگری بوده است و مواضع وزارت خارجه روسیه در مورد وجود نوویچوک در روسیه چیست؟

وی گفت: " شما صحیح پاسخ دادید، ما بارها اظهار داشته ایم: نه در اتحاد جماهیر شوروی و نه در روسیه، بر خلاف کشورهای غربی، پروژه های تحقیق و توسعه با نام رمز Novichok هرگز انجام نشده است. من فقط می توانم تأیید کنم که موقعیت روسیه فدراسیون و وضعیت امور در مورد این موضوع هیچ تغییری نکرده اند. در مورد بحث های متعدد در مورد این موضوع توسط افراد و تفسیرهای نادرست توسط رسانه ها از اظهارات نمایندگان مقامات فدراسیون روسیه، به نظر من آنها نیازی به اظهار نظر ندارند. من اکنون ابراز و دوباره تأیید کرده ام. "

یادآور می‌شود که در20 آگوست، پس ازآنکه حال الکسی ناوالنی در هواپیما نامساعد شد، هواپیما مجبور به فرود اضطراری در امسک شده و وی را در بیمارستان بستری کردند. بر اساس نتایج معاینات، پزشکان امسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیکی عنوان کردند که باعث تغییر شدید قند خون می شود. طبق گفته پزشکان امسک، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی پیدا نشده است.

در ادامه این وبلاگ نویس با هواپیما به آلمان منتقل شد. پس از آن ، دولت آلمان با استناد به پزشکان ارتش اعلام کرد که گفته می شود ناوالنی با ماده ای از گروه سمی نوویچوک مسموم شده است. در همین رابطه، کرملین اظهار داشت که برلین از یافته های خود به مسکو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است که روسیه منتظر پاسخ آلمان از درخواست رسمی این وضعیت است. 

کلینیک برلین شاریتی گزارش داد که ناوالنی روز سه شنبه از بیمارستان مرخص شد، وضعیت وی مطلوب است، پزشکان حاضر بهبودی کامل وی را مستثنی نمی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان