شهرداری تهران از محل تخلفات ساختمانی چقدر کسب درآمد کرد

اقتصادنیوز :‌مدیرکل امور اجرایی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران در خصوص جرایم ماده صدی نهادهای دولتی گزارشی ارائه کرد.

شهرداری تهران  از محل تخلفات ساختمانی چقدر کسب درآمد کرد

به گزارش اقتصادنیوز ،امیر مغانلو در نشست خبری در خصوص اقدامات کمیسیون ماده 100 گفت: در شش ماهه گذشته 86 درصد آراء صادره در کمیسیون ماده 100 به صورت قلع و اعاده بوده است و تنها شش درصد آراء در حوزه قلع اعاده و جریمه توامان بوده است.

وی با بیان اینکه درآمد شش ماهه شهرداری از محل تخلفات ساختمانی تنها 58 میلیارد تومان بوده که نسبت به کل رقم بودجه رقم ناچیزی است، گفت: هنوز با آثار بسته محرک اقتصادی در درآمدهای شهرسازی مشخص نشده است.

وی همچنین در خصوص تخلفات ساختمانی سازمان های دولتی نیز گفت: دو درصد از آراء صادره در کمیسیون ماده 100 مربوط به اشخاص حقوقی است که شامل نهادهای دولتی، نظامی، شرکت ها و ... است که بیش از 1100 پرونده را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه مبلغ جریمه پرونده اشخاص حقوقی مجموعا 2500 میلیارد تومان است، گفت: مساحت تخلف نیز حدود دو میلیون مترمربع ثبت شده است.

وی با بیان اینکه برخی از نهادها اصلا مجوز ساخت و ساز از شهرداری نمی گیرند و بدون پروانه شروع به ساخت می کنند، گفت: برخی از این نهادها نیز از شهرداری پروانه می گیرند اما ساخت و ساز آنها مغایر با اطلاعات اولیه در هنگام صدور پروانه است.

مغانلو افزود: آراء اشخاص حقوقی هم مشمول قلع و قمع بوده و هم مشمول جریمه می شود، اما بطور کلی از آنجایی که این نهادها ساختمان را با پول بیت المال ساخته اند سعی می کنیم آراء به گونه ای باشد که به بیت المال ضرر و زیان بیشتری وارد نشود.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان