چشم‌انداز بلند مدت طلا منفی می شود؟

حمله خرس ها به بازار طلا

اقتصادنیوز : قیمت لحظه‌ای اونس طلا تا ۱۸۷۳ دلار سقوط کرد تا قیمت اونس طلا امروز ۲۵ دلار دیگر کاهش یابد و قیمت اونس طلا را حداقل در کوتاه مدت، در کانال ۱۸۰۰ تثبیت کند.

حمله خرس ها به بازار طلا

به گزارش اقتصادنیوز، حرکت صعودی شاخص دلار و سقوط طلا در سومین روز پیاپی توجه تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران بازار را به خود جلب کرده است.


>>>>بیشتر بخوانید

جلیقه نجات طلا چیست؟


امروز شاخص دلار 0.1 درصد دیگر افزایش یافت و سقف 94 واحد را شکاند.  در سومین روز سقوط طلا، قیمت اونس طلا نیز 25 دلار دیگر کاهش قیمت داشت تا جایگاهش در کانال 1800 دلار تثبیت شود.

تحلیل‌گران فلز زرد در پیش‌بینی‌های قبلی خود تاکید کرده بودند که اگر کف 1900 دلاری بازار طلا شکسته شود طلا تا 1860 و حتی 1720 دلار پیش‌می‌رود.

در ساعت 1:30 بعد از ظهر به وقت تهران، طلا پس از برخورد با کف 1870 دلار تا نزدیکی 1894 دلار پیشرفت اما از بازگشت به کانال 1900 ناکام ماند.

قیمت لحظه‌ای اونس طلا، با 10 دلار کاهش برروی 1890 دلار قرار دارد. تحلیل‌های فنی برای ساعت‌های آینده و روز آینده قویاً توصیه‌ به فروش دارند. اما این پیش‌بینی‌ها برای هفته و ماه آینده همچنان مثبت هستند.

تحلیل‌های فنی

چشم‌انداز بلند مدت طلا منفی می شود؟

به گفته یکی از تحلیلگران بازار، اگرچه چشم انداز بلند مدت فنی بازار طلا ضربه دیده‌است، توصیه‌های فنی بلند مدت همچنان مثبت باقی‌ماندند. مایکل مور، بنیانگذار مور انلتیکس، دیروز در مصاحبه تلفنی با کیتکو،  گفت که باقی ماندن طلا زیر 1933 دلار، پتانسیل سقوط بازار را به حدود 200 دلار دیگر ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: من در بلند مدت چشم انداز طلا را شدیداً گاوی (صعودی) می بینم اما نمی‌توان روند نزولی را در این بازار نادیده بگیرید.

وی گفت: بازار طلا در 15 ماهه گذشته صعودی بوده و صعود طلا در ماه گذشته به بالاترین حد خود حرکت مهمی بود. در نتیجه تصحیح بازار طلا جای تعجب ندارد. مور در مورد اینکه چه چیزی باعث می شود دیدگاه صعودی طولانی مدت خود را در مورد طلا تغییر دهد، گفت: «قیمت ها باید به میزان قابل توجهی زیر 1650 دلار در هر اونس کاهش یابد.»

کف جدید طلا کجا خواهد بود؟

تای وانگ ، رئیس فلزات اساسی و فلزات گرانبها بانک مونترآل، گفت: «احتمال توافق کنگره در مورد هر بسته محرکی قبل از ژانویه نزدیک به صفر است. وی در گفت و گو با رویترز گفت: بازگشت به کانال 1900 دلار جهت اصلاح شدت کاهش قیمت لازم است اما بنظر می‌رسد به زودی اونس طلا را در آزمایش سطح حمایتی 1863 دلار ببینیم. یک مقام ارشد شرکت خدمات مالی بانکداری کردیت سوئیس در گفتگو با کیتکو از کف عجیب 1765 دلار و حتی 1726 دلار سخن گفت. 

این مطلب برایم مفید است
72 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان