راه‌اندازی واحدهای بازیافت پسماند در البرز

رییس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که طبق تفاهم‌نامه‌ای، واحدهای بازیافت پسماند با محور دانش بومی در استان البرز راه اندازی می‌شود.

راه‌اندازی واحدهای بازیافت پسماند در البرز

به گزارش خبرآنلاین از البرز  :«حسین محمدی» روز چهارشنبه در نشست مشترک  کمیسیون محیط زیست، سلامت  و سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری کرج و پارک علم و فناوری استان البرز، بیان داشت: لایحه شهرداری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های دانش بومی کشور برای احداث واحدهای بازیافت زباله از طریق انعقاد قرارداد مشترک در قالب ماده 31 آیین نامه معاملات شهرداری‌ها با پارک علم و فن آوری در حال انجام  است.

وی افزود: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار و به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

محمدی اظهار داشت: افزایش روز افزون حجم پسماندها از یک سو و تنوع و گوناگونی آن‌ها از سوی دیگر بر پیچیدگی شرایط و نحوه جمع‌آوری و دفع آن‌ها می‌افزاید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: مدیریت پسماندهای شهری به عواملی همچون تولید زوائد، جمع‌آوری، حمل ونقل، دفن زباله و بازیافت آن بستگی دارد، بنابراین محدوده مدیریت این مقوله بسیار وسیع و متغیر است، برای چنین موضوعی راهی جز مدیریت و برنامه راهبردی علمی وجود ندارد.

رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج با بیان اینکه بازیافت زباله به روش علمی و اصولی مهمترین هدف شورای اسلامی شهر و شهرداری است، افزود: امروزه دیگر سیستم‌های جمع‌آوری و دفع سنتی پسماندها پاسخ‌گو نبوده و نمی‌تواند از آلودگی‌های زیست‌ محیطی  ناشی از انواع پسماندهای جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: در نشست صحن علنی مطرح شد تا توجیه فنی و اقتصادی اجرای طرح بازیافت پسماند به تایید کمیسیون مشترک محیط زیست و سلامت و سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی برسد.

وی یادآور شد: در این جلسه مشترک اعضای این کمیسیون هر کدام نقطه نظرات و مسائل فنی و اقتصادی طرح پیشنهادی شهرداری را جهت مشارکت با بخش خصوصی در راستای بازیافت زباله طرح و بررسی کردند و مقرر شد شهرداری لایحه جدیدی در قالب فاز یک طرح با تمام موارد و مشخصات مکانی، زمانی و هزینه‌ها ارائه نماید.

این نشست مشترک  با حضور معاون خدمات شهر شهرداری، روسای سازمان‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت پسماند برگزار شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان