نیویورک‌تایمز: حتی تندرویی مثل بولتون هم ادعای آمریکا را قبول ندارد

روزنامه آمریکایی در مطلبی با اشاره به ادعای بی شرمانه آمریکا در خصوص عضو بودن در برجام می نویسد که حتی تندروهایی مانند جان بولتون این استدلال را ریاکارانه و غیرسازنده می‌دانند.

نیویورک‌تایمز: حتی تندرویی مثل بولتون هم ادعای آمریکا را قبول ندارد

به گزارش خبرآنلاین،  نیویورک تایمز نوشت: دولت ترامپ در سال  2018 از توافق هسته ای با ایران خارج شد. ترامپ این توافق را که به سختی توسط دولت اوباما و متحدان اروپایی آمریکا مذاکره و حاصل شده بود، از دست داد. 

 مخالفت کاخ سفید با برجام به اندازه ای گیج کننده بود که دیگر کشورها نگران شدند که آیا می توان به تعهدات بین المللی امریکا در این دوره اعتماد کرد یا خیر.

ادعای کنونی آمریکا را مبنی بر اینکه هنوز هم عضوی از برجام است، بی‌شرمانه و گستاخانه است. دلیلش نیز این است که می‌خواهند مانع انقضای محدودیت تسلیحاتی ایران شوند.

این ادعای آمریکا «بی‌اعتبار» است. حتی تندروهایی مانند جان بولتون این استدلال را ریاکارانه و غیرسازنده می‌دانند.

آمریکا هیچ جایگاهی ندارد تا از یک بند برجام برای پیشبرد منافع خود استفاده کرده و به مابقی توافق پوزخند بزند. توافقات بین‌المللی اینگونه کار نمی‌کند. رفتار دولت ترامپ، تمامیت و یکپارچگی هر توافق بین‌المللی مفیدی را از بین می‌برد.

رویکرد دولت ترامپ باعث دور شدن متحدان اروپایی از این کشور شده است.  اکنون این ایالات متحده است که منزوی شده است.

تاثیر تحریم‌های آمریکا بر خلاف آنچه که واشنگتن ادعا کرده و می کند، بر زندگی مردم ایران است. ایرانی‌ها بدون شک در حال زجر کشیدن از تحریم‌های آمریکا هستند، مخصوصا در زمان همه‌گیری کرونا که تقریبا آنها را بدون دارو گذاشته است. اما بر خلاف ادعای ترامپ، رژیم ایران برای توافق درخواستی نکرد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان