طرح سناتورهای آمریکایی برای خارج کردن کلید قطع اینترنت از دست ترامپ

سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات «رند پال»، «رون وایدن» و «گری پیترز» طرحی دو حزبی با عنوان «قانون انفصال کلید قطع اینترنت ۲۰۲۰» را معرفی کردند که امکان کنترل اینترنت را از دستان ترامپ خارج می‌کند.

طرح سناتورهای آمریکایی برای خارج کردن کلید قطع اینترنت از دست ترامپ

سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات «رند پال»، «رون وایدن» و «گری پیترز» طرحی دو حزبی با عنوان «قانون انفصال کلید قطع اینترنت 2020» را معرفی کردند که امکان کنترل اینترنت را از دستان ترامپ خارج می‌کند.

به گفته سناتورهای مذکور این قانون برای حراست از متمم‌‌های اول و چهارم قانون اساسی مانع این می‌شود که ریس جمهور با تکیه بر اختیارات اضطراری به صورت یکجانبه کنترل اینترنت  و دیگر ابزارهای ارتباطی را در درست گرفته یا آنها را قطع کند.

در اصلاحیه‌هایی که در دوران جنگ جهانی دوم به بخش 706 قانون ارتباطات 1934 آمریکا اضافه شد کنگره به دولت اجازه داد که در صورت صلاحدید رییس جمهور و برای حفاظت از امنیت ملی کنترل تمام ایستگاه‌ها و اماکن ارتباطی را در دست گرفته و حتی از دسترس خارج کند.

بلیط هواپیما

در آن زمان امکانات ارتباطی برای شهروندان اهمیت چندانی نداشت اما با گذشت زمان و تنیده شدن تار و پود زندگی مدرن در ابزارهای ارتباطی هشدارهایی در مورد امکان سوءاستفاده از این اختیارت شنیده می‌شد. در صورتی که دولت تصمیم به استفاده از این اختیار بگیرد زندگی شهروندانی که برای انجام امور روزمره به موبایل، اینترنت، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌‌ها تکیه دارند، از اساس مختل خواهد شد و از اینرو سناتورها تصمیم به محدود کردن اختیارات دولت ترامپ گرفته‌اند.

طرح سناتورها بخش 706 قانون را به گونه‌ای اصلاح می‌کند که نه تنها دولتمردان و به ویژه رییس جمهور قدرت قطع اینترنت را نداشته باشند، بلکه میزان نظارت آنها بر کانال‌‌های ارتباطی و اطلاعات حساس شهروندان نیز محدود خواهد شد.

قانون انفصال کلید قطع اینترنت به گونه‌ای تنظیم شده که حتی در شرایط اضطرار ملی هم قدرت دولت برای پیاده‌سازی طرح‌‌های مورد نظر در زمینه ارتباطات با نمایندگان مردم در کنگره تعادل پیدا خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان