پاسخ به ادعای جنجالی ترامپ درباره انتقال قدرت

اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری اخیر که از دادن پاسخی روشن درباره انتقال مسالمت آمیز قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرد، در محافل سیاسی آمریکا به جنجالی بدل گشت و رهبر اقلیت دموکرات ها در سنا، ترامپ را فردی فاقد لیاقت ریاست جمهوری آمریکا دانست.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، چاک شومر سناتور دموکرات ایالت نیویورک در واکنش به اظهارات ترامپ به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: دونالد ترامپ یک دیکتاتور نیست و مردم آمریکا نیز اجازه نخواهند داد که وی یک دیکتاتور شود.

ترامپ در کنفرانس خبری روز گذشته در کاخ سفید درپاسخ به پرسش خبرنگاران که در صورت شکست درانتخابات آیا وی متعهد به انتقال مسالمت آمیز قدرت خواهد شد، گفته بود «باید ببینیم چه پیش می‌آید، صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم (ریاست‌جمهوری من را) خواهیم داشت.»

شومر در ادامه به سی ان ان گفت: این آدمی است که فاقد وجاهت، صداقت، درستکاری و ارزش در سیستم آمریکا است. وی لیاقت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد و درس خود را از این کار خواهد آموخت.

رهبر اقلیت حزب دموکرات در مجلس سنا افزود: این فرد به آرزوی خود نخواهد رسید و تنها راه این است که رای دهندگان آمریکایی با اختلاف آرایی بالا وی را در روز انتخابات شسکت دهند.

جو بایدن: ترامپ حرف نامربوط زیاد می زند

این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد: جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات هم در واکنش به گفته اخیر رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت «ترامپ حرف نامربوط زیاد می زند.»

بنابر این گزارش بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگان درباره ادعای اخیر ترامپ درمورد اینکه در صورت باخت انتقال قدرت مسالمت آمیز خواهد بود یا خیر گفت: مگر ما درچه کشوری زندگی می کنیم، ترامپ حرف بی ربط زیاد زده است، نمی دانم چه بگویم، متعجبم.

میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت «یوتا» آمریکا نیز در واکنش به این گفته ترامپ در پیام توئیتری نوشت: اساس دموکراسی انتقال مسالمت آمیز قدرت است، بدون آن «بلاروس» خواهد بود.

به نوشته رامنی، هر پیشنهادی مبنی بر اینکه رئیس جمهوری ممکن است به قانون اساسی احترام نگذارد، غیر قابل تصور و غیر قابل قبول است.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در 3 نوامبر 2020 برابر با 13 آبان 1399 برگزار شود و به گفته تحلیلگران ترامپ از هم اکنون درصدد زمینه چینی ادعای تقلب در آرا در صورت رای نیاوردن در این انتخابات است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان