اعلام قیمت داروی Avifavir برای درمان کووید ۱۹

کریل دمیترویوف ، رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه اعلام کرد قیمت داروی Avifavir برای درمان کووید ۱۹ در داروخانه ها حدود ۸۰۰۰ روبل (حدود ۱۰۳ دلار) خواهد بود.

اعلام قیمت داروی Avifavir برای درمان کووید 19

به گزارش اسپوتنیک، کریل دمیترویوف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:"ما معتقدیم که قیمت که تعدادی از داروهای مشابه به میزان  12 هزار روبل ، قیمت بسیار بالایی است. ما ورود داروی خود به داروخانه ها را بطور آگاهانه  به تاخیر انداختیم تا قیمت مناسب تری ارائه دهیم. ما دیروز اعلام کردیم که قیمت ما حدود 8 هزار روبل خواهد بود  که حدود  30 درصد کمتر از قیمت داروهای مشابه است."

علاوه بر این ، دیمیتریف افزود ، بعداً ممکن است قیمت  Avifavir بازهم بیشتر کاهش یابد. همچنین ممکن است این دارو  در لیست داروهای ضروری قرار گیرد.

Avifavir ، که صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در ساخت آن شرکت کرده  ، در پایان ماه مه گواهینامه ثبت را از وزارت بهداشت دریافت کرد و اولین داروی ضد ویروس کرونا در جهان بوده که حاوی ماده فعال "فاوی پیراویر" است. این دارو در ماه ژوئیه در لیست دستورالعمل های پیشگیری ، تشخیص و درمان کووید 19 قرار گرفت.

اخیراً  وزارت بهداشت روسیه همچنین اجازه استفاده سرپایی از دو داروی ساخت روسیه برای ویروس کرونا با نام بین المللی غیر اختصاصی فاویپیراویر – کروناویر ساخت شرکت R-Pharm و آرپلیویر ساخت شرکت "پرومومد"  را داده است که قبلاً برای معالجه بیماران در بیمارستان ها استفاده می شدند. قیمت داروی اول برای هر بسته 50 قرصی 11،550 روبل  (148 دلار) و برای داروی دوم  برای هر بسته  40 قرصی 12،320 روبل (155 دلار) است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان