زنگ هشدار کرونایی در خوزستان به صدا درآمد

خبرگزاری فارس:  فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در خوزستان، 9 شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز، دزفول، شادگان و لالی نیز در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته‌اند و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: با توجه به روند افزایشی و نگران کننده شیوع کرونا، در استان خوزستان وضعیت هشدار را صریح اعلام میکنیم.

وی افزود: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حد پایینی رسیده و گویا ترس مردم از کرونا ریخته است، این درحالی است که میزان انتقال بین فردی کرونا با توجه به جهش‌های ژنتیکی به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسیده و قدرت آلوده‌سازی آن به ویژه میان اعضای یک خانواده افزایش یافته است.

ابول‌نژادیان گفت: از مردم میخواهیم همانند روزهای نخست به رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توجه داشته باشند، در هیچ تجمعی شرکت نکنند و به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جز به ضرورت از خانه خارج نشوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان