موارد کاربرد کلاهک پره‌ای

کلاهک پره ای با ضخامتهای مختلف و از انواع ورق روغنی و گالوانیزه ساخته میشود . ولی عموماً از ورق یک میل رو غنی با پوشش رنگ کوره ای الکتروستاتیک متناسب با سلیقه کارفرما آماده میگردد .

به طور کلی کلاهک پره ای در دهانه های خروجی دود کش موتور خانه ها و نیز در انتهای لوله های وِنت در پشت بام منازل به کار میرود.  

موارد کاربرد کلاهک پره‌ای

اجزای تشکیل دهنده کلاهک پره ای، پایه ی کلاهک پره ای و گریل های خروجی هوا میباشد.  

کلاهک پره ای با ضخامتهای مختلف و از انواع ورق روغنی و گالوانیزه ساخته میشود. ولی عموماً از ورق یک میل رو غنی با پوشش رنگ کوره ای الکتروستاتیک متناسب با سلیقه کارفرما آماده میگردد. با این حال هیچ ممانعتی از بابت ضخامت ورق ویا ابعاد کلاهک پره ای نخواهیم داشت و این کلاهک بر اساس در خواست کار فرما تولید و ارایه میگردد. البته کلاهک پره ای ابعاد استانداردی هم دارد که به طور عام در آن ابعاد ساخته میشود.ارتفاع استاندارد پایه کلاهک پره ای 30 سانتیمتر است و دارای چهار پره ی گریلی میباشد. اما باز هم خاطر نشان میشویم که منعی در  ساخت کلاهک پره ای با ابعاد غیر استاندارد نداریم. 

سقف کلاهک پره ای به سه صورت تک شیب و دو شیب و هلالی قابل ساخت و اجرا میباشد.  

برای اینکه کلاهک پره ای در محل مورد نظر تثبیت شود در پایین ترین نقطه کلاهک پره ای لبه ای سه سانتی به بیرون یا به داخل تعبیه میشود.این لبه با کمک پیچ و رول پلاک به محیط مورد نظر متصل میشود. 

ساختار کلاهک پره ای به گونه ای ست که امکان نفوذ آب باران و برف به داخل وجود ندارد و احتیاج به هیچ چسب و مواد آببندی ندارد.  

اگر دورتا دور کلاهک پره ای آزاد باشد میتوان آنرا به صورت چهار طرفه ی گریلی ساخت و در غیر اینصورت به شکل دو یا سه طرفه ساخته میشود. 

عموماً کلاهک پره ای به صورت چهارگوش و گونیا ساخته میشود ولی در مواردی که نشیمن گاه کلاهک پره ای قناس باشد در آن صورت از الگو و زوایای چهار ضلعی نشیمن گاه تبعیت میکند و مطابق شابلون ساخته میشود. 

اگر حرارت دودکش بسیار بالا باشد از کلاهک پره ای با ضخامت بالا استفاده میشود تا دیرتر مستهلک شود.از کلاهک پره ای برای تخلیه دود و دی اکسید کربن متصاعد شده از شومینه ها هم استفاده میشود.همچنین در دهانه خروجی دودکش های صنعتی و خانگی کاربرد دارد.  

با توجه به ظاهر نا متناسب انتهای لوله های وِنت در پشت بام ، میتوان خروجی تمام لوله های وِنت را تجمیع کرد و آنها را در پایه کلاهک پره ای جانمایی کرد تا ظاهری شکیل تر داشته باشد. 

کلاهک کلبه ای

کلاهک کلبه ای جهت پوشاندن و محافظت از دهانه ی لوله های دودکش و وِنت در مقابل نفوذ آب باران ، برف وگرد وخاک و حتی لانه گزینی پرندگان در انتهای لوله های دودکش و نفوذ باد به درون لوله های دودکش و وِنت استفاده خواهد شد.  

موارد کاربرد کلاهک پره‌ای

جنس کلاهک کلبه ای از ورق های روغنی ، سیاه ، رنگی ، و حتی استیل میباشد. اگر کلاهک کلبه ای از جنس ورق روغنی یا سیاه ساخته شود الزاماً بایدسطح داخلی و خارجی کلاهک کلبه ای با ضد زنگ و رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشانده شود تا کلاهک کلبه ای در اثر سرما و گرما و عوامل طبیعی مستهلک نشود. به طور معمول کلاهک کلبه ای از سه قسمت تشکیل میشود که آن سه قسمت عبارتند از : پایه کلاهک کلبه ای ،گریل های موازی و کلاهک بام.

ارتفاع کلاهک کلبه ای به صورت استاندارد30 سانت در نظر گرفته میشود که البته این ارتفاع با نظر کارفرما قابل تغییر میباشد. تعداد پره های کلاهک کلبه ای به طور معمول 4 پره میباشد که این پره ها هم قابل افزایش میباشند. بنابراین هیچ محدودیتی از نظر ابعاد برای ساخت کلاهک کلبه ای نداریم.

برای استحکام نصب کلاهک کلبه ای روی سطوح مسطح ،در محیط کف کلاهک کلبه ای در هنگام ساخت یک لبه ی سه سانتی ایجاد میکنیم که این لبه به سطح مورد نظر پیچ میشود و در نتیجه تثبیت خواهد شد.

اما اگر قرار باشد کلاهک کلبه ای روی یک مقطع چهار گوش نصب شود ، ابعاد کلاهک کلبه ای را نیم نسانت بزرگتر در نظر میگیریم تا مقطع چهار گوش در آن فرو رود و برای زیاد فرو نرفتن کلاهک کلبه ای از فاصله 5 سانتی از لبه ی پایین ، در محیط داخلی کلاهک کلبه ای یک نبشی میچرخانیم تا به همان اندازه در مقطه مکعبی فرو رود.

گریل های کلاهک کلبه ای به صورت Zطراحی شده اند.به همین دلیل از نفوذ آب باران و برف و حتی لانه گزینی پرندگان جلوگیری میشود. بنابراین کلاهک کلبه ای علاوه براینکه عملکرد مناسبی در تخلیه دود و آلاینده ها دارد ، به طور کامل آببندی هم میشود حتی در برابر ورود گرد وخاک هم مقاوم است.

ضخامت ورق کلاهک کلبه ای به طور عمومی یک میل میباشد ،اما این ضخامت با تغییر ابعاد کلاهک کلبه ای قابل تغییر میباشد ،یعنی هرچه ابعاد کلاهک کلبه ای بزرگتر باشد ضخامت ورق بیشتر و هرچه ابعاد کلاهک کلبه ای کوچکتر باشد ضخامت ورق مورد نظر کم میشود.

اگر ضخامت ورق کمتر از یک میل باشد از نقطه جوش برای اتصال استفاده میشود واگر ضخامت ورق بیش از،یک میل از جوش CO2برای اتصال استفاده میشود. 

کانال فلکسیبل

تنوع کانال فلکسیبل و موارد استفاده از آن بسیار بالاست  و به دلیل سرعت در ساخت و نصب جایگزین مناسبی برای کانالهای گالوانیزه میباشند. کانال های فلکسیبل در برابرحرارت و صوت و اشعه “یو وی” مقاوم هستند. بدون لرزش هستند و با وزن کم ساخته میشوند به دلیل عدم وجود درز ،از  هوابندی کاملی برخوردارست. 

موارد کاربرد کلاهک پره‌ای

 

گروه صنعتی تهویه مارکت در سالهای اخیر این افتخار را دارد که زمینه فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه ی انواع کانال های خرطومی هوا گسترش دهد. از عوامل محبوبیت کانال های فلکسیبل میتوان به انعطاف بالا، سبک وزنی ، سهولت در نصب اشاره کرد.  

با توجه به دشواری ساخت و اجرای کانال های گالوانیزه در محیط هایی مثل سقف کاذب و عدم انعطاف پذیری این کانالها در مسیرهای صعب العبور،استفاده از کانال فلکسیبل بسیار متداول میباشد. هم چنین به دلیل ساختار خرطومی شکل و منسجم کانال فلکسیبل این قابلیت را دارد که به هر طرفی بچرخد و عملیات دمش یا مکش را به خوبی انجام میدهد.  

در زیر با انواع مختلف کانال فلکسیبل و کاربرد های وسیع آن آشنا خواهیم شد:  

انواع مختلف کانال فلکسیبل :  

1-کانال فلکسیبل فویلی آلومینیومی 

2-کانال فلکسیبل کومبی با پوشش PVCمشکی 

3-کانال فلکسیبل برزنتی نخ دار  

4-کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق الاستومری  

5-کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق پشم شیشه  

6- کانال فلکسیبل خرطومی PVCشفاف 

7-کانال فلکسیبل خرطومی PU 

 8-کانال فلکسیبل خرطومی مکش با لایه ی داخلی صیقلی  

9-کانال فلکسیبل با عایق پلی استر فشرده IFD 

10-کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن  

11-کانال فلکسیبل معدنی برزنتی  

12-کانال فلکسیبل خرطومی با دمای بالا  

دریچه زیر فن کویل

دریچه زیر فن کویل دریچه ایست که برای دسترسی آسان ، بازدید ، تعمیرو بازرسی دستگاه فن کویل به کار میرود. دریچه زیر فن کویل از جنس های متنوعی ساخته میشود از جمله آلومینیومی ، آهن ، چوب(ام دی اف ) ،استیل و پلاستیکی). موارد کاربرد کلاهک پره‌ای

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی :  

1-دریچه زیر فن کویل آلومینیومی ساده :  

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی ساده برای بازدید از فن کویل هایی به کار میرود که تنها هوای برگشت را از کانال ها و داکت های هوا از فضای محیط تامین میکند.این نوع دریچه زیر فن کویل هیچ شیار و درزی برای ورود هوا به داخل محفظه ندارد  و تنها از فریم دریچه و درب آلومینیومی بدون شیار و سوراخ تشکیل شده است. 

دریچه زیر فن کویل ساده یا همان دریچه بازدید فن کویل ، دارای دو مدل مختلف میباشد : مدل لولایی با قفل زیمنس و مدل وزنه ای. 

در دریچه زیر فن کویلی ساده امکان باز و بسته شدن درب دریچه از طریق لولا و قفل فراهم شده و اینگونه امکان بازدید از دستگاه را به مصرف کننده میدهد.حال آنکه در مدل وزنه ای درب دریچه به صورت تایلی از فریم دریچه جدا میشود و بعداز بازدید دستگاه دوباره در جای خود جانمایی میگردد. دریچه زیر فن کویل ساده هم با پیچ از روی نمای فریم و هم از طریق پیچ مخفی قابلیت نصب دارد. 

ضخامت ورق دریچه زیر فن کویل ساده به طور عموم یک میلیمتر میباشد ولی اگر ابعاد دریچه زیر فن کویل بزرگتر از حد معمول باشد میتوان از ورق ضخیمتر هم استفاده کرد.  

فریم دریچه زیر فن کویل ساده در دو سایز 3 و 5 سانتیمتری ساخته میشود.  

میتوان دریچه زیر فن کویل ساده را با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشش داد و این مزیت را دارد که حق انتخاب رنگ طبق نظر کارفرما و متناسب با محیط داده میشود.  

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان