هشدار کره‌شمالی به کره‌جنوبی درمورد نقض مرز دریایی

کره شمالی روز یکشنبه به کره جنوبی هشدار داد که در جستجوی جسد مقام آن کشور که در آبهای کره شمالی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، از نقض مرز دریایی این کشور جلوگیری کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از یونهاپ، کره جنوبی در جستجوی جسد مقام 47 ساله سازمان شیلات است که در اوایل هفته گذشته توسط سربازان کره شمالی در نزدیکی مرز دو کره در دریای زرد به ضرب گلوله کشته شد، کره جنوبی ادعا می کند کره شمالی وی را به ضرب گلوله کشته و جسدش را سوزانده است در حالی که پیونگ یانگ می گوید پس از اصابت گلوله در دریا گم شده است.

خبرگزاری مرکزی کره جنوبی اعلام کرد: «بر اساس گزارش های دریافتی، کره جنوبی تعدادی شناور از جمله کشتی های جنگی خود را برای عملیاتی که احتمال می رود یک عملیات جستجو باشد، بسیج کرده و از دو روز پیش به آنها اجازه داده است که در آبهای سرزمینی ما نفوذ کنند این شرایط ممکن است به یک حادثه وحشتناک دیگر منجر شود».

کره شمالی تاکید کرده است: «ما نمی توانیم از نفوذ به آبهای سرزمینی خود غافل شویم و به طور جدی نسبت به این موضوع به کره جنوبی هشدار می دهیم، ما از کره جنوبی می خواهیم فوراً نفوذ در خط مرزی نظامی در دریای غرب را که می تواند منجر به تشدید تنش شود، متوقف کند.»

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: پیونگ یانگ قصد دارد یک عملیات جستجو را از سر بگیرد و در صورتی که جسد را پیدا کنیم آن را تحویل می دهیم.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز جمعه در پیامی که به دفتر «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی ارسال کرد از کشته شدن این مقام کره جنوبی عذرخواهی کرد و گفت که وی برای این حادثه «غیرمنتظره و ناگوار» که در آبهای کشورش اتفاق افتاده است، بسیار متاسف است.

اگرچه کره شمالی در مورد نحوه کشته شدن این مقام به سئول گزارشی ارایه کرده است اما دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی از کره شمالی تقاضا کرده است تحقیقات دقیق یا مشترکی را درباره قتل انجام دهد تا دقیقاً بفهمد چه اتفاقی افتاده است اینکه کره شمالی این تقاضا را قبول کند یا نه قطعی نیست پیونگ یانگ درخواست سئول برای تحقیق مشترک در موارد مشابه از جمله مرگ "پارک وانگ جا" را که در ژوئیه 2008 در سفر به کوه کومگانگ هدف قرار گرفت و کشته شد، قبول نکرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان