مدیریت چرای دام در یک میلیون هکتار از مراتع شهرستان دامغان اجرا شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: طرح مدیریت چرای دام در یک میلیون هکتار از مراتع شهرستان دامغان در هفت سال گذشته اجرا شد.

مدیریت چرای دام در یک میلیون هکتار از مراتع شهرستان دامغان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی‌اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: طرح مدیریت چرای دام شامل پایش و شمارش دام است که این طرح‌ها در راستای اصلاح احیای مراتع صورت گرفته است.
وی افزود: از سال 92 تاکنون 900 هکتار از مراتع شهرستان زیر کشت و بهره برداری محصولات فرعی و توسعه گیاهان دارویی قرار گرفته و ممیزی حدود 40 هزار هکتار از مراتع مناطق دیباج و تویه دروار نیز از دیگر اقدامات است.
عباسی راد به طرح‌های مرتعداری به‌عنوان ابزار لازم برای مدیریت مراتع یادکرد و گفت: طی این مدت برای 50 هزار هکتار از سامانه‌های عرفی مرتعی شهرستان طرح مدیریت تهیه شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از بررسی مشکلات بهره برداران نظارت کارگاهی در 600 هزار هکتار از مراتع خبر داد و افزود: این طرح به‌منظور کنترل اجرای طرح‌های پیش بینی شده مرتعداری و کنترل ظرفیت مراتع انجام شده است.
وی ضمن اشاره به لزوم اجرای عملیات بیولوژیک، اضافه کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در شهرستان دامغان بیش از یکهزار و 900 هکتار عملیات بیولوژیک شامل کُپه کاری، بذرپاشی، بذرکاری و قُرُق مراتع اجرا شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان