رکورد موارد ابتلا به کرونا در سرزمین‌های اشغالی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شنبه شب از ثبت هشت هزار و ۲۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه‌های صهیونیستی، این بیشترین شمار مبتلایان روزانه در سرزمین‌های اشغالی از زمان بروز نخستین مورد ابتلا به کووید-19 در فوریه 2020 (بهمن/ اسفند 98) است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر ثبت این مبتلایان، 10 نفر نیز در شبانه روز گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی به 226 هزار و 586 نفر رسید که از این تعداد یکهزار و 417 نفر جان خود را از دست دادند و شرایط جسمانی 728 نفر نیز وخیم گزارش می‌شود.

کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر سوء مدیریت در مقابله با شیوع ویروس کرونا، زیر تیغ تیز انتقادات شدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، بطوری که با گذشت حدود 10 روز از قرنطینه کامل، تلاش‌ کابینه رژیم صهیونیستی برای کاهش میانگین مبتلایان به ویروس کرونا ناکام مانده است.

با وجود قرنطینه کامل در سرزمین‌های اشغالی، ناتوانی نتانیاهو برای مقابله با کرونا و پرونده‌های مختلف فساد وی، مخالفان بی‌بی را به خیابان‌ها کشاند و معترضان در مقابل اقامتگاه وی در بیت‌المقدس و همچنین مقابل اقامتگاه خانواده نخست وزیر اسرائیل در «قیصریه» تظاهرات کردند.

شبکه خبری "آی 24 نیوز" رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که پلیس این رژیم با معترضان علیه نتانیاهو درگیر شده‌ است.

معترضان در تجمع امشب در حالی که فریاد می‌زدند تنها نتانیاهو مقصر نابسامانی‌های موجود است وی را عامل اجرا نشدن دموکراسی در فلسطین اشغالی دانستند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری "واللا" شنبه شب گزارش داد که نتانیاهو همچنان اصرار دارد محدود کردن تظاهرات در چارچوب قانون حالت فوق العاده در دوران قرنطینه کامل تصوب شود.

با وجود این که مشاور حقوقی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که تصویب آن خلاف قانون اساسی است، اما این طرح بار دیگر به رأی گذاشته می‌شود.

از سوی دیگر ناتوانی کابینه بی‌بی مشکلات اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی راافزایش داده است، به طوری که نرخ بیکاری در فوریه (دی/ بهمن 98) حدود تنها 3.4 درصد بوده است، اما این میزان اینک در سایه کاهش کمک‌های اجتماعی و مشکلات شدید اقتصادی ساکنان از 20 درصد در سرزمین‌های اشغالی فراتر رفته است.

تیم‌های پزشکی و درمانی رژیم صهیونیستی شکایت دارند که بسیار خسته شده‌اند و نیاز فوری به نیروی کمکی دارند. همچنین پرستاران و دست اندرکاران امور درمانی خواهان افزایش دستمزد خویش هستند و چند بار به اعتصاب‌های کوتاه و هشدار دهنده دست زده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان