در انتظار بایدن...!

یک روزنامه انگلیسی معتقد است که گناه ترامپ این بود که چهره واقعی آمریکا را نشان داد.درواقع بایدن و رئیس جمهور فعلی ایالات متحده چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند و آنهایی که منتظر هستند که بایدن دنیا را نجات دهد بسیار ساده‌لوح هستند.

در انتظار بایدن...!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هانی بکری در روزنامه القدس العربی چاپ لندن در تحلیلی با عنوان «در انتظار بایدن...انتخابات آمریکا وتوهم سازی» نوشت:

آمریکا جانشین قدرت های استعماری در منطقه و جهان است .همیشه سیاست خارجی آمریکا به عنوان سیاست پساامپریالیسم توصیف شده که هدف از آن سیطره بر سرنوشت جهان سوم بوده است. دولت‌های آمریکا حتی اگر گفتمان‌های مختلفی داشته باشند اما سیاست آنها یکی است. سیاست خارجی آمریکا در برخورد با بحران ها از یک روند پیروی می کند و هیچ رئیس جمهوری نتوانسته است از سپر دولت عمیق در این کشور عبور کند.

تنها اشتباه ترامپ این بوده است که محتوای سیاست آمریکا را علنی کرده و با نشان دادن حمایت از دیکتاتوری‌های ثروتمند در منطقه دیپلماسی این کشور را در تنگنا قرار داده است.

پرسش این است آیا بایدن مشخصات سیاست آمریکا را تغییر خواهد داد؟ به علل زیر پاسخ خیر می باشد:

-نخست:بایدن نامزد حزب دمکرات است که به صورت کورکورانه و بی قید و شرطی از اسرائیل تبعیت و حمایت می کند. لابی صهیونیستی روابط گسترده ای با روسای این حزب دارد.سیاست های آمریکا در قبال اسرائیل ثابت می باشد و بیشتر دستاوردهای سیاسی اسرائیل در طول تاریخ از سوی روسای جمهور دمکرات بدست آمده است.

-دوم:اظهار علاقه بایدن به مسلمانان این کشور مصرف انتخاباتی دارد و اسلام فوبیا بر ذهنیت تصمیم گیران در آمریکا سیطره دارد و بایدن نمی تواند در این سیاست در قبال مسلمانان تغییری ایجاد کند.

سوم:مژده دادن بایدن در سخنرانی های مکرر انتخاباتی خود درخصوص برخورد قاطعانه با حکام جهان عرب سخنان پوچ انتخاباتی است زیرا آمریکا با کمبود منابع مالی مواجه است که این منابع در خزانه برخی از این حکومت ها موجود است. آیا بایدن از عملگرایی آمریکایی برای کسب همدلی مردم خشمگین از این حکومت ها بدون هیچ فایده مالی دست برخواهد داشت؟

چهارم:او می گوید در صورت پیروزی در جهت سرنگونی اردوغان فعالیت خواهد کرد و این سخنی ساده‌لوحانه است.ترکیه متحد قوی برای دولت عمیق آمریکا است و دشمنی تاریخی با دولت روسیه دارد. این باعث می شود این کشور مورد توجه اروپا و آمریکا قرار گیرد تا سد محکمی در برابر نفود روسیه به منطقه باشد.تضعیف ترکیه نفوذ و سیطره روسیه را در منطقه افزایش می دهد که این مسئله خواسته آمریکا نیست.

پرسش اکنون این است آیا شانس بایدن برای پیروزی بیشتر از ترامپ است؟آری به احتمال زیاد ترامپ شانس دوباره انتخاب شدن را ندارد و بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود زیرا نهادهای آمریکا خواستار رئیس جمهوری آرام و عاقل هستند. عرصه مجاز برای هر رئیس جمهور آمریکا عرصه اجرایی است و رئیس جمهور کنونی با عملکرد خود تصمیم گیران این کشور را در برابر افکار عمومی در تنگنا قرار داد.

درحقیقت در صورت پیروزی بایدن سیاست آمریکا به طور کلی تغییر نخواهد کرد و حساب کردن روی تغییر آن ساده لوحانه است؛زیرا سیاست خارجی آمریکا در منطقه یا خارج از آن ثابت باقی خواهد ماند و کانون های بحرانی در عراق،سوریه،افغانستان،ایران و غیره و نقشه‌های ائتلاف ها با حکومت‌های منطقه تا زمانی که منافع آمریکا ایجاب کند، بدون تغییر باقی می ماند. اما کسانی که در انتظار بایدن برای تغییر سرنوشت خود هستند،در انتظار کسی هستند که هرگز نخواهد آمد.

310 310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان