پیشنهاد عجیب نماینده مجلس به رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: اردشیر مطهری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 6 مهر 99) گفت: آدرس مشکلات کشور کاخ سفید نیست بلکه خیابان پاستور و دفتر کار کسانی است که 7 سال کشور را معطل مذاکره با کاخ سفید کردند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس اظهار داشت: امروز با حدود گذشت 4 ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم همه ما مشکلات را می‌دانیم و دیگر بیان مشکلات برای مردم خسته کننده شده است. مردم به ما رای ندادند تا فقط مشکلات را بگوییم. رای دادند تا ریشه مشکلات را پیدا کنیم و برای حل آنها راه حل ارائه دهیم.

وی افزود: به نظر من مشکلات اقتصادی کشور دو دلیل مهم دارد یکی سیاست گذاری‌های اشتباه در حوزه اقتصادی و دوم ناکارآمدی مدیران و به ویژه ضعف شدید مدیریتی در 7 سال اخیر.

مطهری خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که از خود بپرسیم چرا هر دولتی که طی سه دهه اخیر روی کار آمده نتوانسته فاصله طبقاتی را از بین ببرد و این فاصله هر روز بیشتر شده است. چرا هر روز ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر می‌شوند.

نماینده مردم گرمسار اظهار داشت: به نظر می‌رسد پذیرش نسخه‌های بانک جهانی توسط دولتمردان ایران نیز علیرغم هشدارهای رهبر معظم انقلاب سبب شده است وضع اقتصادی ایران هر سال بدتر شود. دلسوزان نظام در همان روزهای آغازین می‌دانستند که نتیجه خصوصی سازی‌های بی‌رویه، یارانه زدایی‌های غیرعلمی و آزادی سازی‌های بی‌ضابطه یک روزی ما را به کجا می‌رساند. برای همین است که هر کسی که رئیس‌جمهور می‌شود مردم می‌گویند خدا پدر قبلی را بیامرزد چون این یک روند است.

وی افزود: 30 سال است یک جناح دولت را در اختیار داشته است و آن هم جناح سرمایه‌داری است. گویی از همان سال اولی که مرحوم هاشمی‌رفسنجانی رئیس‌جمهور شده هنوز هم رئیس‌جمهور مانده است. هنوز همان سیاست‌های سرمایه‌داری و خصوصی سازی دولت اوست که توسط افراد مختلف با شیوه‌های متفاوت اجرا می‌شود.

مطهری خاطرنشان کرد: اینکه ما فکر می‌کنیم هر 8 سال یک جریان متفاوتی در راس کار قرار گرفته واقعیت ندارد. حتی آنها که دنبال عدالتخواهی بودند عدالت در توزیع ثروت را مدنظر داشتند ولی مسئله اصلی عدالت در هنگام تولید ثروت است. یعنی باید شرایط برای خلق ثروت و ساختن زندگی مناسب،‌ عادلانه باشد. نه اینکه شرایط به گونه‌ای باشد که عده‌ای بتوانند آینده را بخرند و بعد به طبقات دیگر صدقه بدهند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس اظهار داشت: امروز دیگر همه ما به خوبی می‌دانیم که ریشه مشکلات کشور نه خارجی است و نه ربطی به اختیارات رئیس‌جمهور دارد چرا که دولت فعلی در بالاترین سطح با هر کشوری که خواست مذاکره کرد و هر اختیاری که خواست به دست آورد ولی امروز وضع اقتصادمان از همیشه بدتر است.

وی افزود: در واقع مسئله اصلی اقتصاد ما سیاست‌های دولت‌های خودمان است. همان سیاست‌هایی که مردم را به دو گروه برنده و بازنده تقسیم کرده است. یک طرف شهرک باستی‌هیلز و یک طرف قلعه‌حسن‌خان، یک طرف مدارس غیرانتفاعی و یکطرف مدارس دولتی، یک طرف بیمارستان‌های خصوصی و گرانقیمت و یکطرف بیمارستان‌های دولتی و بدون امکانات، یکطرف آقازاده‌های پورشه‌سوار و یکطرف نوجوان کولبر، یکطرف بانک‌های خصوصی و یکطرف کارگرانی که چند ماه است حقوق نمی‌گیرند، یکطرف بساز بفروش‌های میلیاردر و یکطرف مستاجران بی‌پناه.

مطهری خاطرنشان کرد: مشکل فقط بی‌عرضگی و باعرضگی نیست مشکل ما کارآمدی یا ناکارآمدی مدیران نیست. شما هر مدیر باعرضه‌ای را روی کار بیاورید وقتی سیاست اقتصادی دولت به نفع طبقه پولدار و برنده است هیچ تغییر در زندگی مردم ایجاد نخواهد شد. وقتی سیاست دولت‌ها این بود که عده‌ای پولدارتر از سایرین باید نتیجه‌اش این می‌شود که هر روز از گوشه‌ کشور یک سلطان جدید سبز شود.

نماینده مردم گرمسار اظهار داشت: قوه قضائیه یقه چند نفر را می‌تواند بگیرد چند تا سلطان را محاکمه کند، سلطان قیر، سلطان دلار، سکه، خودرو، لابد چند وقت دیگر هم سلطان واکسن.اگر این سیاست‌ها ادامه پیدا کند شما هر سلطانی را بگیرید یک سلطان دیگر جای او را می‌گیرد. چون سیاست‌های ما سلطان ساز است.

وی افزود: البته قبول دارم در کنار این سیاست‌های اشتباه ناکارآمدی و رها شدگی در برخی امور وجود دارد. دولت یک هماهنگ کننده قوی ندارد. بخش‌های مختلف دولتی هر کدام کار خودشان را می‌کنند. اگر بخواهیم از سوء‌مدیریت در کشور صحبت کنیم سخن بسیار است. اما پراید صد میلیون تومانی و کود چند صد هزار تومانی تولید کنندگان و کارآفرینان ورشکست شده و اوضاع بورس نماد مدیریت این دولت است.

مطهری خاطرنشان کرد: مدیریت این دولت است که کمر تولید کنندگان را زیر فشارهای اقتصادی خم کرده و صدای اعتراض مردم را بلند کرده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس اظهار داشت: مدیریت اشرافی، لجوجانه و غیرمردمی که از درون کاخ‌های نیاوران می‌خواهد مملکت را اداره کند اما خبر از غم واندوه مردم ندارد.

وی افزود: در پایان یک خواهش از دولت دارم.ما به خاطر مصالح عالی نظام و به فرمایشات ولی امر مسلمین مراعات شما را می‌کنیم اما شما هم لطفا مراعات مردم را بکنید و در این سال آخری آقای رئیس‌جمهور لااقل روزه سکوت بگیرید و حرف نزنید چون هر بار که حرف می‌زنید هم مردم را عصبانی‌تر می‌کنید هم بازار را به هم می‌ریزید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان