روز کم‌ نوسان بازار ارز؛

درهم به سقف خورد /دلار جسارت ماندن در کانال ۲۹ را نداشت

اقتصاد نیوز : قیمت دلار و درهم در بازار هنوز زیر سقف های مقاومتی در نوسان است و معامله گران در عبور از سقف احتیاط می کنند.

درهم به سقف خورد /دلار جسارت ماندن در کانال 29 را نداشت

به گزارش اقتصاد نیوز، در معاملات روز یکشنبه بازار ارز، قیمت دلار در محدوده‌ 28 هزار و 800 تومان و 29 هزار و 100 تومان نوسان کرد. قیمت دلار چندین مرتبه در ارقام بالاتر و پایین‌تر از 29 هزار تومان نوسان کرد اما نتوانست در بالای سطح 29 هزار پایدار باشد. 

سقف مهم برای معامله گران ارز

 به نظر می‌رسد قیمت 29 هزار تومان سقف مهمی برای معامله‌گران بازار ارز است و هنوز فضا برای استقرار در آن فراهم نشده است. قیمت دلار صرافی ملی نیز با افزایش 0.5 درصدی به 28 هزار و 650 تومان رسید.

دلار یک

کاهش تقاضای درهم در بازار

قیمت درهم نیز به 8 هزار تومان نزدیک شد اما نتوانست این سقف قیمتی را لمس کند. گفته می شود تقاضای درهم در بازار کاهش یافته و معامله‌گران به انتظار کاهش قیمتی در روزهای آینده نشسته‌اند. برخی می گویند یکی از دلایل عقب نشینی تقاضا خبرهایی در خصوص تقویت سمت عرضه است که در دو روز گذشته منتشر شده است. 

تحلیل‌گران تکنیکال نیز عقیده دارند قیمت 8 هزار تومان سقف مقاومت است، در نتیجه عبور از این سقف با  احتیاط از سوی معامله‌گران دنبال می شود شده زیرا در صورت شکستن سقف و برگشت سریع قیمت ها از ان امکان اصلاح شدید قیمت و کاهش تقاضا وجود دارد. 

عرضه ارز در سامانه نیما افزایش می یابد؟

بانک مرکزی نیز در دو روز گذشته اخبار مبنی بر افزایش عرضه ارز  در سامانه نیما منتشر کرده اگر این خبر درست باشد طبیعتا موجب افزایش توان نیما در پوشش تقاضای تجاری می شود و این تقاضا به بازار منتقل نمی شود. در واقع افزایش عرضه در سامانه نیما، مراجعه به بازار ارز را کم خواهد کرد و در نتیجه می‌تواند عاملی برای کاهش فشار به قیمت‌ بازار باشد.

البته برخی تحلیل گران تاکید دارند: مادامی که ریسک های مختلف بازار ارز از جمله تنوع تقاضا در اثر تبدیل سرمایه از طریق ابزار های اقتصادی مدیریت نشود ریسک نوسان در بازار وجود دارد. برای تعدیل ریسک نوسان باید تقاضاهای سرمایه از بازار دور نگه داشته شود و این اتفاق زمانی رخ می دهد که سیاست گذار برای تغییر نرخ سود تصمیم سخت بگیرد.

این مطلب برایم مفید است
40 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان